بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
شرکت سیمان هرمزگان در پاسخ به نامه ارسالی سازمان بورس در خصوص لزوم تعدیل پیش بینی سود این شرکت در سال مالی 1397 با توجه به پوشش مناسب سودآوری در شش ماهه، کاهش احتمالی تولید در شش ماهه دوم منتهی به آبان ماهه این سال را از دلایل عدم نیاز به تغییرات سود پیش بینی شده، ذکر نموده است.
کد خبر : ۱۷۷۸۷۶
به گزارش واحد تحقیق  و مطالعات بورس نیوز،  این شرکت در شش ماهه ابتدایی سال مالی 1397، با تحقق 301 ریال سود خالص به ازای هر سهم، پوشش مناسبی را نسبت به 441 ریال سود اولین پیش بینی خود به ثبت رسانده که این موضوع سبب نامه ارسالی سازمان به این شرکت بوده است.

سوال اصلی که در مورد این نامه و پاسخ شرکت به آن می توان از مسئولین سازمان بورس پرسید، این است که مگر نه آنکه قرار بود پیش بینی های سود توسط شرکت ها ملاک عمل سهامداران و سرمایه گذاران قرار نگیرد و در این صورت، دلیل ارسال چنین نامه هایی چیست ؟

در انتها می توان توجه سازمان بورس را به عملکرد شش ماهه سال مالی 1396 نیز جلب کرد، چرا که در شش ماهه ابتدایی این سال نیز شرکت موفق به پوشش سودی 286 ریالی گردیده بود که در انتهای سال سود خالصی 435 ریالی را به ازای هر سهم به ثبت رسانید و اعداد محقق شده در شش ماهه سال جاری، فاقد انحرافاتی محسوس می باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر