بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
عرضه حواله‌های پیش‌فروش شده سکه که قرار بود از امروز در بورس کالا انجام شود، به تعویق افتاد.
کد خبر : ۱۷۷۹۰۵
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با بورس نیوز با اعلام این خبر گفت: دلیل تعویق در عرضه حواله‌ها به بانک مرکزی بازمی‌گردد چراکه بورس‌کالا زیرساخت‌هایی لازم را برای این منظور فراهم کرده است.

شایان‌ذکر است، برخی افراد بحث مالیات بر سکه‌های خریداری‌شده را دلیل این تعویق دانسته‌اند.

بر اساس این گزارش، خبرها حاکی از آن بوده که به‌زودی از پیش خریدهای سکه، مالیات اخذ خواهد شد و اسامی این افراد از سوی بانک مرکزی روانه باب‌همایون شده است.

در همین راستا، دولت اجرای طرح پیش‌فروش سکه و حراج‌ها را به‌منظور کنترل نقدینگی و پاسخگویی به تقاضای متقاضیان مطابق معمول سنوات گذشته اجرایی کرد و مطابق با آن تصمیم گرفت تا بدون اعمال محدودیت برای خریداران، به هر فردی، هر میزانی که تقاضا دارد سکه تحویل دهد.

این در حالی است که همان زمانی که طرح پیش‌فروش سکه و حراج‌ها از سوی دولت پیاده‌سازی شد، هیچ قرار و قانونی مبنی بر اینکه سقفی برای فروش‌ها گذاشته‌شده و یا خریدهای مازاد مشمول مالیات شود، تعیین نشده بود.

اما اکنون سازمان امور مالیاتی می‌گوید که قرار است از خریداران سکه که تعداد خرید بالایی داشته‌اند، مالیات اخذ کند؛ موضوعی که بیشتر خریداران، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

در همین راستا پیشتر سید کامل تقوی‌نژاد، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در این زمینه گفته بود که بخش عمده‌ای از اطلاعات خریداران کلان سکه، از طریق مراجع ذی‌ربط، هفته گذشته در اختیار کارگروه ویژه قرارگرفته و در مکاتبه با بانک مرکزی، اطلاعات کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی را در دست داریم تا مالیات علی‌الحساب را امسال از این افراد دریافت کنیم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛

کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵ به ۲۰ درصد

رئیس سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛

کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵ به ۲۰ درصد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک اعتماد کننده به بانک مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مفهوم طرح محدودیت عرضه سکه به پیش خریدکنندگان سکه ویا دریافت مالیات ازپیش خریدکنندگان سکه(علیرغم اعلام قبلی مبنی بردرنظرنگرفتن مالیات بر پیش خرید سکه توسط بانک مرکزی)اینه که ازاین به بعد به هیچ وجه به بانک مرکزی اعتماد نکنیدومستقیما با مراجعه به بازار آزاد،دلاروسکه خریداری کنید تانه بعدا محدودیتی برای خریدتون قائل بشن ونه مالیاتی ازتون بگیرن.اینکه صحبت ووعده بانک مرکزی برای مردم هیچ اعتباری نداشته باشه خیلی خطرناکه واین رو هرآدمیزاد صاحب جمجمه ومغز میدونه.