بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
شفاف‌سازی مدیر عامل «شغدیر» در مورد مطالبات از شرکت نانو اسپادانا؛

گله از بورس‌کالا و سیستم بانکی/ فساد در مجموعه به صفر رسید

مدیرعامل پتروشیمی غدیر با بیان این مطلب که ما نسبت به هم وظایف و تکالیفی داریم، گفت: برای جلوگیری از فساد باید امکان فروش اعتباری وجود داشته باشد ولی این اعتبار را باید بانک ها تعیین کنند.
کد خبر : ۱۷۷۹۳۱
به گزارش بورس نیوز، امیر بیانک با انتقاد و گله از بورس‌کالا گفت: این شرکت ترنول میلیون دلاری داشته و با حجم انبوهی در بورس‌کالا فروش دارد و حتی یک گرم از محصولات این شرکت خارج از بورس‌کالا به فروش نمی‌رسد اما گله ما از سیستم بانکی آن بوده که چرا به خریداران پایین دستی تسهیلاتی برای خرید نقدی ارائه نمی‌شود.

بیانک همچنین در پاسخ به خبرنگار بورس نیوز در مورد مطالبات تجاری و پرونده «ع.س» گفت: این فرد اسنادی را برای خرید PVC از شرکت ارائه داده و سپس این اسناد به صورت زد و بند به دیگری منتقل کرده و همچنین چک های اخذ شده از خریدار متعلق به آبدارچی این فرد بوده است.
وی با بیان این مطلب که این فساد نتیجه برخی  کوتاهی در تعیین اعتبار بوده گفت : این فرد اکنون در زندان به سر می برد و در فرایند شناسایی اموال و بازگشت پول کالای فروخته شده به شرکت هستیم.

مطالبات از شرکت نانو اسپادانا در مراحل پایانی بوده و «ع.س»  نیز در بازداشت به سر می‌برد و روند شناسایی اموال این فرد و بازگشت طلب شرکت در حال انجام است.



امین بیانک گفت: در سال ۹۴ ، ۲۰تن کاتالیست علی‌رغم عدم تائید بخش فنی کارخانه خریداری‌شده که نیمی از مبلغ آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: اما برای امضای چک دوم و تسویه ۵۰ درصد باقی‌مانده مبلغ کاتالیست خریداری‌شده ممانعت به عمل آمد زیرا با ارسال این کاتالیست به آزمایشگاه‌های خارجی و عدم تائید کیفیت آن ۱۰ تن از این مقدار کاتالیست که هزینه آن پرداخت‌نشده بود، عودت داده شد.

وی افزود: در مورد ۱۰ تنی نیز که هزینه آن پرداخت‌شده به‌محض برگشت پول جنس خریداری‌شده عودت خواهد شد چراکه این کاتالیست قابل‌مصرف نبوده و بخش فنی کارخانه آن را تائید نمی‌کند.
بیانک تصریح کرد: چک‌های این شرکت به اجرا گذاشته‌شده و در مراحل پایانی دریافت پول قرارگرفته‌ایم.



وی همچنین در موردبحث آلایندگی شرکت نیز گفت: این شرکت جزو شرکت‌های مشکل‌دار منطقه بوده و برای برطرف ساختن این مشکل، شرکت گام در مسیر برطرف ساختن این مشکل گذاشت که بر همین اساس طی ۲ سال گذشته، تمام تلاش برای برطرف کردن این مشکل با توجه به نوع و دامنه آلایندگی‌ها آغازشده و ۱۱ پروژه برای این کار طراحی‌شده است.

بیانک با تشریح این پروژه‌ها افزود: بر اساس این ۱۱ پروژه، شرکت تمامی بخش‌های آلایندگی در منطقه را شناسایی و کور کرد.

وی ادامه داد: ظرف۳ ماه آینده مشکل آلایندگی‌ها کاملاً برطرف خواهد شد و تا پایان سال به‌عنوان شرکت با تولید سبز فعالیت خواهد داشت چراکه تمامی تجهیزات خریداری و نصب‌شده و پروژه‌ها نیز در حال اتمام است.

مدیرعامل «پتروشیمی غدیر» همچنین با اشاره به این مطلب که  «شغدیر» به‌عنوان یکی از ۴ شرکت تولیدکننده  PVC در کشور توانسته در طی ۲ سال گذشته از ظرفیت اسمی شرکت که ۱۲۰ هزار تن بوده، عبور کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر