بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کارشناس بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

سیاست‌های مالی دولت بدون انتظام‌بخشی بازار شکست خواهند خورد +قیمت روز سکه

کارشناس حوزه طلا و جواهر معتقد است: دولت در حالی هر روز از سیاست‌های جدید و ابزارهای مالی رونمایی می‌کند که با بی‌نظمی‌های موجود، بعید به نظر می‌رسد این سیاست‌ها راهگشا واقع شوند.
کد خبر : ۱۷۷۹۶۷
به گزارش بورس‌نیوز، طی روزهای اخیر، وزیر اقتصاد در حالی از راه‌اندازی بازار ثانویه ارز خبر داد که خبرهای جدید از آغاز مجدد فعالیت صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی با نرخ اعلامی از طرف بورس، از روز شنبه حکایت دارند. پیش از این نیز طرح‌هایی از سوی فعالان اقتصادی برای چگونگی خرید و فروش ارز حاصل از صادرات در بورس مطرح شده بود که بر اساس آن، دولت بتواند با اطمینان خاطر نسبت به بازگشایی بازار ثانویه ارز اقدام نماید.

عباد محمدولی، کارشناس حوزه طلا و سکه در گفت‌وگو با بورس نیوز، مشکل کنونی بازارهای مالی را نبود نظم در این بازارها عنوان کرد و اظهار کرد: اگر در کنار ابزارهای جدیدی که دولت معرفی می‌کند، نظم و انتظام وجود داشته باشد و این ابزارها در جهت صحیح خود هدایت شوند، راهگشا خواهند بود.

وی درخصوص ارزیابی از نقدینگی بازار سرمایه نیز افزود: نقدینگی در جامعه اگر به درستی هدایت شود و در ریل تولید بیفتد، به‌طوری‌که هر روز از یک بازار به بازار دیگر منتقل نشود و روند منطقی خود را طی کند، از رکود و بی‌ثباتی بازار کاسته خواهد شد. امروز در بازار طلا و جواهر هیچ خبری نیست و این بازار عملا با رکود مواجه است اما شاهدیم که یک بازار جانبی در کشور به نام خرید شمش به وجود آمده که مخرب است و درست هدایت نمی‌شود.

محمدولی درخصوص بازار آتی سکه نیز گفت: این طرح در ابتدا خوب بود ولی باعث التهاب در قیمت‌ها شد و اگر در آینده بحث خرید سکه آتی انجام گیرد، نشان می‌دهد قیمت به هیچ وجه قرار نیست پایین بیاید و کاملا افزایشی خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را می‌کند که بازار بی‌سامان را سامان بخشد و اگر موفق شود این بازار را نظم و انظباط دهد و سپس نقدینگی‌های جامعه را هدایت و جاذبه ایجاد کند و به سمت تولید ببرد، در این‌صورت می‌توانیم بگوییم موفق شده‌ایم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بورس کالا در گفت و گو با بورس نیوز تصریح کرد:

بورسی نشدن سکه و ارز، حباب را ترکاند!

ارسال نظر