بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
معاون ناشران شرکت بورس تهران خبر داد:

لزوم افزایش سهام شناور "تاپیکو" و حضور در بازار اول

معاون ناشران بورس تهران با اشاره به سهام آزاد شناور ۹ درصدی تاپیکو، گفت: اگر سهامدار عمده درصد سهام شناور را افزایش دهند، شاهد حضور این شرکت در بازار بالاتر خواهیم بود.
کد خبر : ۱۷۸۰۶۰
به گزارش بورس نیوز، روح الله حسینی مقدم در مراسم پنجمین سالگرد حضور تاپیکو در بورس تهران با بیان این مطلب که ارزش بازار تاپیکو زمان عرضه اولیه ۵ هزار میلیارد  تومان بوده گفت: امروز به لطف مدیریت مناسب این شرکت پنجمین شرکت به لحاظ ارزش بازاری با ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بحث شفافیت و گزارش دهی مسئله دیگری است که خواستار آنیم که در تاپیکو و شرکت های که سهام کنترلی آن را دراختیار دارد بیشتر پیگیری شود.

وی با اشاره به این مطلب که از زمان دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی تا به امروز وضعیت گزارش گری بهبود یافته و اکنون تعداد شرکت های که گزارشگری مناسب ندارند انگشت شمار است افزود: امیدواریم این میزان تا پایان سال صفر شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به نقدشوندگی و بیان این مطلب که خود تاپیکو سهم پرگردش بوده از لزوم نقدشوندگی زیرمجموعه های این شرکت چه در بورس  تهران چه در فرابورس سخن گفت.

حسینی مقدم با اشاره به این مطلب که سهام آزاد شناور تاپیکو حدود ۹ درصد بوده گفت: با توجه به این پتانسیل تاپیکو هنوز در بازار دوم بورس تهران حضور دارد و اگر سهامدار عمده درصد سهام شناور را افزایش دهند، امکان حضور این شرکت در بازار بالاتر خواهیم بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر