بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کارشناس طلا و سکه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

تعیین سقف پیش‌فروش سکه کماکان در هاله‌‌ای از ابهام!/ لیست قیمت انواع سکه

کارشناس طلا و جواهر درباره درباره تهیه گواهی سکه در بورس و سرنوشت طرح تعیین سقف برای پیش‌فروش سکه گفت: بازار کشور نشان داده که تصمیمات مقطعی همچون مسکن‌هایی بوده که هیچ درمانی را به همراه ندارد.
کد خبر : ۱۷۸۰۷۶
عباد محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص ارائه راهکار و طرح‌های بانک مرکزی برای شفافیت بازار سکه و طلا گفت: لازمه طرح‌ها و سیاست‌هایی که از سوی نهادهای مالی مانند بانک مرکزی ارائه می‌شود، نحوه و لزوم اجرایی شدن یک طرح است زیرا اگر این سیاست‌ها به درستی رنگ‌وبوی اجرایی شدن را به خود نگیرد، سریعا دلالان نقاط ضعف آن را یافته و با سوءاستفاده از این فضا، باردیگر جیب‌های خود را پُر پول می‌کنند.

وی افزود: بورس از شفاف‌ترین بازارهای سرمایه‌ایی کشور به شمار می‌آید که باعث روشن شدن وضعیت عرضه و تقاضا به همراه نرخ واقعی و بدور از حباب خرید و فروش می‌شود؛ از طرف دیگر اگر قیمت‌گذاری در بازار سکه به بورس منتقل شود علاوه بر واقعی‌تر شدن قیمت‌ها از جریان‌سازی‌های کاذب در این زمینه جلوگیری می‌شود.

محمدولی، درخصوص ترکیدن حباب سکه و طلا در بازار گفت: زمانی‌که بازار  متوقف شده و قیمت طلا نیز در دایره کنترل قرار گرفته باید برای پاسخگویی به تقاضاهای موجود قیمت به سمت واقعی‌شدن حرکت کند که تنها مرجع واقعی‌شدن بازار سکه، بورسی شدن آن برای شفافیت بیشتر است.

بر همین اساس، لازم به ذکر است که امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد با کاهش 19 هزار تومانی، 2 میلیون و 654 هزار تومان داد و ستد شد ضمن آنکه نیم سکه نیز با نرخ یک میلیون و 383 هزارتومان و همچنین ربع سکه با نرخ 717 هزار تومانی معامله شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر