بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
کارشناس بازار سرمایه درخصوص تقسیم سود بیشتر توسط شرکت‌های کوچک در سال جاری، ریشه این موضوع را به افکارسنجی که در سهامدران شرکت‌های کوچک وجود دارد مرتبط دانست و گفت: باتوجه به رکود حاکم در بازار سرمایه تعداد زیادی از فعالان بازار به شرکت‌های کوچک روی آورده‌اند تا بتوانند نوسان گرفته و از رشد قیمتی بهره بگیرند.
کد خبر : ۱۷۸۱۱۱
مهدی افشار اعلم، در گفت و گو با بورس‌نیوز، تصریح کرد: به دلیل فشار اقتصادی چند سال گذشته و با توجه به اینکه سهامداران شرکت‌ها متحمل بحران‌های اقتصادی زیادی شدند طبیعی است که سهامدران آنها انتظاراتی داشته باشند و ممکن است فشار بیشتر برای دریافت سود و نقدینگی بیشتر داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه، درباره محدودیت‌های پیش‌روی شرکت‌های بزرگ نیز گفت: این شرکت‌ها به دلیل اینکه مجبور هستند همگام با سیاست‌های دولت پیش روند ناگزیر هستند درصورت داشتن صادرات، ارز خود را به نرخی که دولت برای آنها مصوب می‌کند بفروشند اما در شرکت‌های کوچک ازآنجاییکه مدیریت آنها دولتی نیست این اتفاق نمی‌افتد و آزادی عمل بیشتری برای شرکت‌ها و سهامداران آنها وجود دارد.

وی درخصوص بازار ثانویه ارز و تاثیر آن بر بورس نیز گفت: دولت در بیشتر مواقع تصمیمات آنی می‌گیرد که بسیاری از آنها کارشناسی نشده هستند ولی در مقطع کنونی دولت تمام اهتمام خود را روی این مسئله گذاشته که نرخ تورم را پایین نشان دهد که با این تصمیم عملا اشتباهی تحت عنوان دلار نیمایی و دلار 4200 تومانی در سیستم مالی کشور وجود دارد و دولت به هیچ عنوان حاضر نیست این اشتباه را تصحیح کند اما باید دید آن مقدار عرضه برای کنترل شدن این نرخ وجود دارد یا خیر.

افشاراعلم در پایان تصریح کرد: اگر ارز بتواند جابجایی‌های خودش را بین مرزها انجام دهد دیگر نیازی به ارز اسکناس و نقدی نیست و آن زمان خواهیم دید که تمام نقدینگی‌هایی که در بخش‌های دیگر سرمایه گذاری شده‌اند به سمت بازار سرمایه سرازیر خواهند شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
بسمه تعالی
تا وقتی که دولت به بهانه خصوصی سازی بدنبال قالب کردن سهام شرکتهای عرضه اولیه است و نقدینگی را میبلعد بورس به قهر قهرا میرود، بزرگترین دزدها همیشه دولتها بوده اند.