بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
کالاها و خدمات شرکت "پتروشیمی مبین" جنبه انحصاری داشته و تعیین نرخ خدمات مشمول تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری کالا و خدمات انحصاری خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۸۱۶۸
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی زاگرس در نامه شفاف‌‎سازی خود اعلام نموده است که با توجه به رأی صادره از سوی شورای رقابت در خصوص شکایت به‌عمل‌آمده از شرکت پتروشیمی مبین موارد زیر از سوی این شورا ابلاغ و اعلام شده است:

1- طبق رأی ابلاغی کالاها و خدمات شرکت پتروشیمی مبینجنبه انحصاری داشته و تعیین نرخ خدمات مشمول تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری کالا و خدمات انحصاری خواهد بود.

2- طبق رأی ابلاغی دستورالعمل قیمت‌گذاری نرخ خدمات و محصولات جانبی باید توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صورت صرفا" ریالی تدوین و جهت اجراء به شرکت پتروشیمی مبین ابلاغ و نتیجه عملکرد شرکت مذکور را ظرف مهلت شش ماه به شورای رقابت گزارش نماید. نرخ‌های دستورالعمل مذکور برای سال 95 و 96 اعمال و برای سال 97 متعاقبا" شورای رقابت در خصوص دستورالعمل مجددا" تصمیم‌گیری خواهد نمود.

3- برآورد و اعلام تأثیرات ریالی رأی شورای رقابت بر سود این شرکت که مثبت به نظر می‌رسد منوط به تعیین و اعلام جدول نرخ خدمات و محصولات جانبی انحصاری توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌باشد که به محض نهائی شدن از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است که این شرکت، علاوه بر گاز طبیعی به عنوان ماده اولیه اصلی مصرفی، اکسیژن را به عنوان دیگر ماده اولیه اصلی مصرفی از شرکت پتروشیمی مبین دریافت می نماید که نرخ گذاری این ماده و سایر فرآورده های دریافتی از شرکت پتروشیمی مبین، مورد تایید شرکت پتروشیمی زاگرس نبوده است و منجر به اختلاف حساب بین این دو شرکت شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر