بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تبعات تحریم‌ها بر تالار شیشه‌ای/ صورت‌های مالی شرکت‌ها خالی از رشد ارزی

کارشناس صنعت بیمه گفت: اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران باعث نگرانی‌هایی برای برخی اهالی تالار شیشه‌ای ایجاد کرده زیرا تبعات منفی گریبانگیر شرکت‌های صادرات‌محور بورسی نیز خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۸۲۷۴
پویان دارابی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس نیوز در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه گفت: نمی‌توان تبعات منفی اعمال تحریم‌های جدید بر بازار سرمایه را نادیده گرفت زیرا این موضوع در شرکت‌های صادرکننده یا شرکت‌هایی که بهای تمام‌شده آن‌ها به سبب تحریم‌ها افزایش خواهد یافت، ملموس‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشید که تأثیر تغییرات نرخ ارز هنوز در بازار سرمایه نمایان نشده و اکثر بازارهای موازی تحت تأثیر نوسان واقعی نرخ ارز، با رشد همراه بوده ولی در بورس هنوز چنین رشدی دیده نمی‌شود چراکه در صورت‌های مالی شرکت‌ها و صنایع بورسی، تأثیر افزایش واقعی نرخ ارز لحاظ نشده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه افزود: چنانچه شرایطی ایجاد شود که بتوان نرخ واقعی ارز را در گزارش‌های مالی منظور کرد، قطعاً در سودآوری شرکت‌ها و به‌تبع آن قیمت سهام تغییراتی ایجاد خواهد شد.

هرچند سهام بسیاری از شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی ارزنده هستند، ولی افت قیمت اندکی در روزهای آینده محتمل بوده و سهامداران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در گزینه‌های مناسب، بازدهی معقولی کسب کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تصریح کرد : در این وضعیت، صنایع ارز بر و نیز صنایعی که محدودیت‌هایی در قیمت‌گذاری محصولات خوددارند، با ریسک بیشتری مواجه هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر