بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
گزارش سال مالی 96 شرکت بیمه دانا در تاریخ 20 تیرماه اعلام شد و طی آن رشد 20 درصدی درآمد حق بیمه شناسایی شد.
کد خبر : ۱۷۸۲۹۹
حمید علیزاده محب مدیرمالی این شرکت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص این افزایش درآمدی حق بیمه گفت: این امر با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط شرکت و تحقق مناسب بودجه ممکن شد.

وی به اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت نیز اشاره داشت و افزود: این اصلاح ترکیب صرفا در راستای افزایش 20درصدی درآمد نبوده بلکه این رشد با اصلاحات ترکیب پرتفوی همراه بوده و امیدواریم با برنامه‌هایی که شرکت در نظر گرفته ترکیب پرتفوی در سال‌های آینده نیز بهبود یابد.

علیزاده با اشاره به زیان انباشته شرکت از سال‌های گذشته تا سال 95 و گذر از این زیاندهی و سودده شدن آن در سال گذشته گفت: طی سال گذشته شرکت حدود 27.6 میلیارد سود خالص داشته که بیش از یک درصد حق بیمه تولیدی شرکت بوده و توانسته زیان انباشته را پوشش دهد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در سایر شرکت‌های بورسی و غیر بورسی گفت: شورای سرمایه‌گذاری باهدف افزایش بازدهی، تصمیم به سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها گرفته و هرسال با توجه به وضعیت شرکت‌ها، در خصوص سرمایه‌گذاری در آن‌ها تصمیم می‌گیرد؛ این روند باعث افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها از 11 درصد در سال 90 به حدود 20 درصد در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالیانه این شرکت در 30 تیر، از سود تقسیمی 28 ریال به ازای هر سهم با تصویب مجمع خبر داد.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: البته شرکت هنوز از آیین‌نامه بانک مرکزی که سقف سرمایه‌گذاری‌ها را 30 درصد ذخایر اعلام کرده عقب بوده و درنتیجه به دنبال منابع سرمایه‌گذاری جدید است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر