بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کارشناس کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

هیجانی شدن بازار دلیل ابطال معاملات ورق HB «فولاد»

کارشناس کارگزاری مبین سرمایه گفت: دلیل ابطال معاملات امروز ورق HB شرکت فولاد مبارکه اصفهان از سوی کمیته بازار بورس کالا هیجانی شدن معاملات عنوان شده است.
کد خبر : ۱۷۸۳۵۳
محمدابراهیم نوربخش، کارشناس فلزات کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص عدم تایید معاملات ورق گرم HB شرکت فولاد مبارکه توسط کمیته بازار بورس کالای ایران گفت: سال گذشته و با مطرح شدن اعتراضاتی در شورای رقابت در خصوص نرخ‌گذاری ورق فولاد ، این شورا برای تعیین قیمت HB فرمولی را ارائه کرد که بر مبنای آن سقف رقابت در نرخ‌گذاری باز است.

وی با اشاره به این مطلب که ورق HB در معاملات امروزبورس کالا 30 درصد بالاتر از قیمت پایه عرضه، قیمت گذاری شد، ادامه داد :با توجه به باز بودن سقف رقابت در معاملات ورق HB، دلیل ابطال این معاملات از سوی کمیته بازار بورس کالا هیجانی شدن بازار عنوان شد.

نوربخش تاکید کرد: با توجه به افزایش ناگهانی قیمت دلار و رکوردشکنی 9200تومانی دلار در بازار آزاد، معاملات ورق فولاد در نماد Hcبا 4برابر تقاضا مواجه شد که به ازای هر تن درخواست، متقاضیان تنها توانستند به اندازه یک‌چهارم حجم درخواستی را معامله کنند.

وی دلیل این حجم بالای تقاضا برای ورق فولاد را عرضه ورق فولاد به با دلار 4200 تومانی در تعیین فرمول پایه دانست که با توجه به تفاوت فاحش با دلار آزاد برخی خریداران فولاد خریداری شده در بورس کالا با دلار 4200 تومان را صادر و از این محل سود سرشاری کسب می کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر