بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
همه شاخص‌های اصلی بورس تهران در معاملات روز جاری با عقب‌نشینی همراه بود و بر این اساس دماسنج اصلی بازار با عقب‌نشینی 263 واحدی 108 هزار و 395 واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۸۳۷۰

به گزارش بورس نیوز، شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش 77 واحدی، در کانال 31هزار و 785 واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن با کاهش 12 واحدی، رقم 18 هزار و 270 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم‌وزن نیز هم‌سود با شاخص کل با افت 8 واحدی، در کانال 12 هزار و 937 واحدی قرار گرفت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 386 واحدی در کانال 117 هزار و 387 واحد ایستاد. شاخص بازار اول نیز با کاهش 137 واحدی به رقم 78 هزار و 492 واحد دست‌یافت و شاخص بازار دوم با کاهش 791 واحدی عدد 222 هزار و 385 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا «خساپا» با 77واحد ، س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمین «تاپیکو» با 71واحد و فولاد خوزستان «فخوز» با 69 واحد ، فارس با عقب‌نشینی 64 واحدی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و نفت سپاهان«شسپا» با 37 واحد رشد، ملی صنایع مس ایران«فملی» با 32 واحد و پتروشیمی فناوران«شفن» با 29 واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بالغ‌بر 270 میلیارد تومانی شد که ناشی از دست‌به‌دست شدن یک میلیارد و 109 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 81 هزار و 617 نوبت معاملاتی بود.

در معاملات امروز بورس تهران، همچنین گروه شیمیایی‌ها، خودروی‌ها و فلزات اساسی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

همچنین گروه سایر معادن، وسایل ارتباطی و سیمانی‌ها متأثر از اخبار مربوط به افزایش صادرات سیمان در رأس شاخص‌های صنعت قرار گرفتند.

در معاملات امروز نماد معاملاتي شركت نفت سپاهان (شسپا1)، کربن ایران(شکربن) و عمران‌وتوسعه ‌فارس‌ (ثفارس1) با توجه به افشاي اطلاعات بااهمیت گروه ب متوقف شدند.

نماد معاملاتي شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسيان (پارسان)،بین‌المللی‌ محصولات‌ پارس‌ (شپارس)و سخت‌ آژند (ثاژن )با توجه به افشاي اطلاعات بااهمیت گروه الف، شرکت‌های نفت سپاهان (شسپا)و كربن‌ ايران‌ (شكربن) شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس(حفارس)،تأمین ماسه ریخته‌گری(كماسه)،بانك كارآفرين(وكار)و بانك اقتصاد نوين(ونوين)با توجه به حدنصاب نرسيدن مجمع عمومي عادي ساليانه،كارخانجات ايران مرينوس(نمرينو)،لبنيات كالبر(غالبر)، نماد معاملاتي شرکت‌های بانك انصار(وانصار)،بيسكويت گرجي(غگرجي)،گروه مپنا(رمپنا)،كارخانجات پارس الكتريك(لپارس)،كشت و صنعت پياذر(غاذر)پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي،توليدي كاشي تكسرام(كترام)پس از برگزاری مجمع بدون تقسیم سود نقدی ،مهندسي حمل‌ونقل پتروشيمي(حپترو) ،شركت ايراني توليد اتومبيل(خساپا)) بازگشایی شدند.

امروز نمادهای معاملاتی شسپا، شکربن، کماسه، غشاذر، سخوز، ما و پخش بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند و در مقابل نماد معاملاتی خساپا، کفپارس، ثاژن، شیران، کهرام، کترام و سخزر بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

امروز فعالان بازار سرمایه درحالی‌که عمده گروه‌های بورس قرمز پوش بودند به نوسان گیری در تک سهم‌ها مشغول بودند.








اشتراک گذاری :
ارسال نظر