بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۷
کد خبر : ۱۷۸۴۱

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به راه اندازی ردیف چهارم فازهای 9 و 10 پارس جنوبی گفت: تولید گاز در این مجتمع از مرز 180 میلیون متر مکعب در روز گذشت.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهندس همایون شکوه صارمیدر جمع خبرنگاران افزود: با اتمام راه اندازی ردیف چهارم فازهای 9 و 10 پارس جنوبیوآغاز تولید آزمایشی از ردیف یاد شده در پایان هفته گذشته (هفته منتهی به 4 بهمن)،مقدار گاز تزریقی به خطوط لوله از مجموعه فازهای 10 گانه مجتمع گاز پارس جنوبی به 174 میلیون مترمکعب گاز در روز رسید.

ویتصریح کرد:هم اکنونمعادل 6 میلیون مترمکعب گاز نیز به پتروشیمی های پارس و جم ارسال می شود.

پالایشگاه فازهای 9 و 10 پنجمین پالایشگاه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبیاست. طراحی این پالایشگاهبه منظوردستیابی به تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، تولید سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون و 50 هزار تن پروپان و بوتان انجام شده است.

شرکت سهامی خاص مجتمع گاز پارس جنوبی (SPGC) به منظور بهره برداری از فازهای توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی به عنوان یکی از شرکت های فرعی شرکت ملی گاز ایران در مهر 1377 تأسیس شد.

این شرکت جنوبی مسئولیت راهبری و بهره برداری از فازهای 10 گانه پارس جنوبی شامل تأسیسات بالادستی فازها یعنی سکوهای بهره برداری و خطوط لوله زیر دریایی و تأسیسات پالایشگاه های گاز در خشکی را به عهده دارد و در قالب قراردادی با شرکت GS کره جنوبی، مسئول راه اندازی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی نیزشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر