بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
شاخص کل بورس تهران در دقایق ابتدایی امروز متاثر از شایعه دوربرگردان دولت از تصمیمات غلط ارزی که باعث به وجود آمدن رانت شده بود ، 2838 واحد رشد کرد.
کد خبر : ۱۷۸۴۶۱
به گزارش بورس نیوز ، شاخص قیمت وزنی ارزشی 508 واحد، شاخص کل هم وزن 105 واحد، شاخص قیمت هم وزن 74 واحد، شاخص آزاد شناور 2929 واحد ، شاخص بازار اول 2127 واحد و شاخص بازار دوم 5480 واحد رشد داشته است. ارزش معاملات 91 میلیارد تومان بوده که ناشی از دست به دست شدن بیش از 242 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بوده است.

دولت چند وقتی هست که به دلیل وخامت اوضاع ارزی و احساس دیرهنگام ضرورت حفظ منابع ارزی کشور در شرایط کنونی، بر مدار دور زدن از جاده تصمیمات غلط ارزی قرار گرفته و تلاش دارد تا منابع ارزی کشور را به نحو بهتری مدیریت کند.

حال شایعات از درون دولت حکایت از آن دارد که تصمیم گرفته شده تا دلار دولتی دیگر به مواد اولیه و واسطه‌ای تولید، اختصاص نیابد و این بخش هم از شمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی مستثنی شده و به بازار ثانویه هدایت شود. آنگونه که منابع دولتی و بانک مرکزی می‌گویند، قرار بر این است که دلار ۴۲۰۰ تومانی، تنها به واردات دارو و کالاهای اساسی اختصاص یابد و مابقی نیازها، با نرخ بازار ثانویه که محلی برای تعامل صادرکنندگان و واردکنندگان است، تامین شود.این خبر تایید نشده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر