بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
مدیر فروش بیمه زندگی «وسرمد» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

توفیق ۵۰ میلیارد تومانی «وسرمد» درفروش بیمه‌های زندگی

مدیر فروش بیمه زندگی «وسرمد»گفت: در سال 96 صدور بیمه زندگی در شرکت بیمه سرمد رشد 1000 درصدی و درآمد 50 میلیارد تومانی داشت.
کد خبر : ۱۷۸۴۸۲
به گزارش بورس‌نیوز، با توجه به شرایط موجود و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آینده از حیث حوادث غیرمترقبه، بیماری‌ها، مرگ‌ومیرها و غیره که همواره جان و سلامتی انسان‌ها را تهدید می‌کنند، داشتن یک بیمه عمر برای بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر جامعه برگ برنده‌ای بوده که حداقل می‌تواند دغدغه خانوارها را بابت موارد مورداشاره که خصوصاً برای سرپرست خانواده رخ می‌دهد را کاهش دهد.

اما بیمه‌نامه‌های زندگی در کشور ما، کالایی تجملی محسوب می‌شود! و علاوه بر این، نگرانی‌هایی هم بابت ریسک عدم تطابق ارزش دارایی‌ها و تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر و یا افت ارزش سرمایه بیمه عمر پس از اتمام دوره قرارداد وجود دارد؛ ظنی که به این گمان دامن می‌زند نحوه سرمایه‌گذاری منابع به‌دست‌آمده از بیمه‌های عمر است که ممکن است صرف تأمین خسارت‌های دیگر رشته‌ها به‌جای سرمایه‌گذاری در محل مشخص‌شده ، شود.

حمید بایگان مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه سرمد در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دلایل روند صعودی صدور بیمه‌نامه‌های زندگی در این شرکت بیان کرد :گرچه فروش بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی در کشور ما اقدامی دشوار بوده  اما بیمه سرمد در این عرصه موفق عمل کرده و روند صدور بیمه‌نامه‌های زندگی در این شرکت روند صعودی را طی کرده به‌طوری‌که بیش از 30 درصد پرتفوی این شرکت را بیمه‌های زندگی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در 3 ماهه نخست سال 97، فروش این نوع بیمه‌نامه بیش‌از پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده تحقق‌یافته و این موفقیت تا حدودی به جهت تقویت شبکه فروش بوده که با توسعه این شبکه و آموزش آن می‌توان شاهد توفیقات بیشتری بود.

مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه سرمد افزود: بیمه عمر مانده بدهکار یکی از رشته‌های بیمه زندگی است که در سال 96 صدور آن در شرکت بیمه سرمد نزدیک به 1000 درصد افزایش یافت و حق بیمه‌ای نزدیک به 50 میلیارد تومان برای بیمه سرمد به ارمغان آورد؛ در حال حاضر دریافت‌کنندگان تسهیلات از بانک صادرات از این پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند که این بیمه‌نامه که در صورت فوت دریافت‌کننده تسهیلات، مانده بدهی وام‌گیرنده به سیستم بانکی را پوشش می‌دهد، بار بزرگی از دوش سیستم بانکی و نیز خانواده وام‌گیرندگان بر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این رشته بیمه‌ای در صورت همکاری با سایر بانک‌ها پتانسیل توسعه تا 1000 درصد دیگر را هم خواهد داشت.

بایگان در خصوص تحقق سود این شرکت نیز اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: یکی از علل اقبال بیمه سرمد درفروش بیمه‌نامه‌های زندگی، تحقق سود مناسب از محل سرمایه‌گذاری منابع و اندوخته‌های حاصل از فروش این نوع بیمه‌نامه است که عمدتاً به پشتوانه بانک صادرات انجام‌شده است.

مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه سرمد در ادامه افزود: بیمه‌های زندگی درمجموع شامل بیمه‌های به‌شرط حیات، بیمه‌های به‌شرط فوت و یا تلفیقی از این دو مورد با عنوان بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری است.

وی تأکید کرد: در کشورهای توسعه‌یافته، بیش از 55 درصد پرتفوی شرکت‌های بیمه را بیمه‌های زندگی تشکیل داده که این رقم در کشور ما به‌طور میانگین 15 درصد از کل حجم پرتفوی صنعت بیمه است.

بایگان خاطرنشان کرد: هدف غائی از ارائه بیمه‌نامه‌های زندگی، تنها سرمایه‌گذاری نیست؛ بلکه پوشش‌های بیمه‌ای در قبال حوادث احتمالی، ازکارافتادگی‌ها، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و یا فوت به هر علت بیمه‌شده و... هست که با علم به اینکه هیچ‌کس از گزند این‌گونه بلایا و حوادث در امان نیست، وی افزود: با توسعه فروش این نوع بیمه‌نامه باید گامی در جهت رفاه اجتماعی برداشته شود تا در زمان وقوع مصائبی از قبیل از دست دادن نان‌آور خانواده  بازماندگان فقط تألم ناشی از فقدان سرپرست را داشته و حداقل دغدغه‌های مالی نداشته باشند و خانواده‌ها بتوانند کماکان زندگی اقتصادی خود را ادامه دهند؛ هر فرد به فراخور درآمد خود و حتی با پرداخت مبلغی در ماه به‌طوری‌که هیچ تغییری در وضعیت اقتصادی او ایجاد نگردد می‌تواند اقدام به خرید یک بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بنماید.

مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه سرمد با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم تأکید کرد: وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم چندان مساعد نبوده و طبق باور نادرست برخی، بیمه‌نامه‌های زندگی کالایی لوکس تلقی می‌شود؛ اما اگر بیمه‌نامه‌های زندگی به‌درستی به مردم معرفی شوند اتفاقاً درمی‌یابیم که در اوضاع نامناسب اقتصادی مردم تمایل به داشتن یک بیمه عمر رادارند.
وی در پاسخ به برخی نگرانی‌ها بابت احتمال عدم توان بیمه‌گر در ادای تعهدات خود در پایان دوره تعیین‌شده در قراردادهای بیمه‌ای به بورس نیوز گفت: نگرانی بابت تداوم فعالیت شرکت‌های بیمه‌گر در سنوات آینده منطقی نیست البته تجربه نشان داده حتی اتفاقی همچون تغییر یک حکومت، قراردادهای یک شرکت بیمه را زیر سؤال نخواهد برد.

بایگان افزود: شرکت بیمه ایران_آمریکا که سهامدار اصلی آن شرکت آمریکایی بود، هم‌زمان با انقلاب اسلامی ایران منحل شد ولی پرتفوی بیمه‌ای شرکت مذکور درنهایت به بیمه آسیا منتقل شد و بیمه‌گذاران طبق قرارداد از حقوق مالی خود برخوردار شدند؛ هر شرکت بیمه‌گر بخشی از حق بیمه‌های دریافتی را نزد بیمه مرکزی ذخیره(بیمه اتکایی)  کرده و در صورت بروز هرگونه مشکلی ازجمله ورشکستگی بیمه‌گر و... حقوق بیمه‌گذاران محفوظ خواهد ماند.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه بیمه‌نامه‌های زندگی جزو حقوق ممتاز بوده و هیچ طلبکاری نمی‌تواند سرمایه بیمه عمر افراد را درازای طلب خود مطالبه کند. سرمایه‌های بیمه زندگی و حتی حق بیمه‌های مترتب بر آن از پرداخت مالیات معاف هستند.

بایگان ضمن تأکید بر اهمیت بیمه‌نامه‌های زندگی برای تمامی اقشار جامعه، تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌های زندگی درگرو فرهنگ‌سازی، تبلیغات بیشتر، توسعه شبکه فروش، آموزش و همین‌طور لحاظ معافیت‌های مالیاتی است. متأسفانه هنوز بسیاری از مردم مزایای بیمه‌نامه‌های زندگی را نمی‌شناسند و هیچ‌گونه بسترسازی برای توسعه و رشد این رشته بیمه‌ای در کشور فراهم نشده است.

وی افزود: اگر منافع بیمه‌نامه‌های زندگی به مردم به‌درستی معرفی شود، قطعاً با رشد غیرمترقبه تقاضای این رشته بیمه‌ای مواجه خواهیم شد.

مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه سرمد در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً بدون تشکیل حداقل دپارتمان مستقل همراه با توسعه شبکه فروش و آموزش‌های لازم و همین‌طور در نظر گرفتن سیستم پاداش‌ده‌ی و تشویق مداوم این شبکه نمی‌توان انتظار تغییرات اساسی در انتقال فرهنگ این نوع بیمه را در کشور داشت. بعلاوه اگر جوایز و پاداش‌ها قابل‌توجه نباشند تضمینی بر تداوم و عملی بودن تغییرات وجود ندارد. متأسفانه حتی پس‌ازاینکه مدیران به اهمیت توسعه و آموزش پی می‌برند، تنها به دنبال راه‌حل‌های کوتاه‌مدت هستند که ازقضا این راهکارها دشمن فراگیری مستمر و مفید خواهند بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر