بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
در جریان معاملات امروز بازار مشتقه در بورس کالای ایران تعداد ۳۲ هزار و ۴۱۲ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۳۰۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۳۹۷ منعقد شد.
کد خبر : ۱۷۸۴۹۷
به گزارش بورس نیوز،بورس کالا امروز میزبان قراردادهای آتی زعفران به ارزش بیش از ۳۰۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بود که رقمی بیش از ۱۰۸ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال آن مربوط به سررسید شهریور ماه بود و مابقی به معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل در سررسید آبان ماه اختصاص داشت.

براساس این گزارش،قیمت هر گرم زعفران در قرارداد آتی تحویل آبان ماه ۹۷ در آخرین معامله به رقم ۱۰۰ هزار و ۱۰۰ ریال رسید که این رقم با ثبت نوسان مثبت ۲.۹۱ درصدی، بالاترین قیمت طی معاملات امروز بود. قیمت هر گرم زعفران در این سررسید در پایین ترین سطح نیز به رقم ۹۸ هزار ریال افزایش یافت و معامله گران تا پایان معاملات امروز در سررسید مذکور ۲۰ هزار و ۲۰۷ قرارداد منعقد کردند.

همچنین قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در شهریور ماه امسال نیز به رقم ۸۹ هزار و ۴۰۰ ریال افزایش یافت و در این سررسید تعداد ۱۲ هزار و ۲۰۵ قرارداد منعقد شد. قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در شهریور ماه امسال در پایین ترین سطح نیز به رقم ۸۷ هزار و ۴۰۰ ریال رسید.

تعداد موقعیت های باز قرارداد سررسید شهریور ماه در حالی تا پایان معاملات روز جاری به تعداد ۲۳ هزار و ۶۶۲ رسید که در قرارداد آبان ماه امسال تعداد موقعیت های باز به ۲۲ هزار و ۴۴۵ موقعیت افزایش یافت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر