بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
فعال صنعت پتروشیمی گفت: فعالان اقتصادی به دنبال فعالیت‌های توافقی هستند تا بخش قانونی کار را از سامانه نیما و مابه‌تفاوت قیمت ارز را به‌صورت نقد و خارج از سامانه پرداخت کنند.
کد خبر : ۱۷۸۵۰۶
آرش نجفی نائب رئیس هیئت‌مدیره انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص آینده پتروشیمی‌ها در تحریم‌ها گفت: وضعیت اقتصاد کشور به‌قدری از نبود مدیریت حرفه‌ای و واقف به اوضاع و شرایط بحرانی رنج می‌برد که باید نگران صنایع صادراتی کشور در زمان تحریم‌ها بود.

وی ادامه داد: هنوز تحریم‌ها بر اقتصاد اعمال نشده، برخی از مدیران دست‌وپای خود را گم‌کرده‌اند و ناچارا باید این‌گونه گفت که برای روزهای تحریم، مدیر دولتی برای برون‌رفت از شرایط سخت تحریم‌ها  وجود ندارد. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: متأسفانه درزمانی که برجام عملیاتی شد و به‌نوعی شرایط کشور به سمت‌وسوی ثبات درحرکت بود، نبود مدیران و عدم پاسخگویی آن‌ها نسبت به عملکردشان باعث ایجاد شرایط کنونی شده که اوضاع دلار، رکود، ثبات اقتصادی و غیره را تحت تأثیر خود قرار داده و اغلب بنگاه‌های تولیدی بالادستی و پایین‌دستی را با چالش ارز و مواد اولیه مواجه کرده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: دولت باید موضع خود را در قبال دلار مشخص کرده و نتیجه دستاوردهای خود را اعلام کند، باید از شخص معاون رئیس‌جمهور که یک‌طرفه میکروفون را به دست ‌می‌گیرد و انتقاد می‌کند نیز سؤال شود و در مقابل بنگا‌ه‌داران بخش خصوصی قرار بگیرد .

نجفی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی اظهار کرد: پتروشیمی‌ها کتک بی‌عرضگی بانک مرکزی خوردند و نان ناکارآمدی مدیران دولتی که آینده‌نگری ندارند را سر سفره برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دلار 4200 باعث شد همه فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی قانون را دور بزنند، تأکید کرد: اخذ یک تصمیم اشتباه مسبب آن شده که تمامی بنگاه‌داران برای مبادلات ارزی خود اقدام به دورزن قانون کنند و از طرف دیگر فعالان اقتصادی به دنبال فعالیت‌های توافقی هستند تا بخش قانونی کار را از سامانه نیما و مابقی قیمت ارز را به‌صورت نقد و خارج از سامانه پرداخت کنند.

این فعال صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: دلار 4200 تومانی امروز شبیه یک طنز در بین فعالان اقتصادی بوده و دولت باید از عملکرد ارزی 4 ماهه خود دفاع کند زیرا پوست پتروشیمی‌ها به خاطر این نوع تبعیض کنده شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
برای بردن منفعت شخصی برخی از به اصطزلاح مدیران (روءسا)بلدند چه کنند ولی برای جلوگیری از ضررملت ودولت بحث عدم اطلاع از سوی برخی از افراد مطرح می شه !!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
یه سوال دارم از کسانی که دنبال آزاد سازی ارز پتروشیمی ها هستند. اگه قراره اونها ارز حاصل از صادرات را آزاد بفروشند، پس تکلیف نرخ خوراک چی میشه؟ اگر بگید اون هم آزاد بشه ...پس برمی گردیم سر جای اول. یعنی هر چی سود اضافی می کنند باید ضرر بیشتر هم بدهند. شاید برایندش به ضرر پتروشیمی ها باشه... اگر هم بگید باید نرخ خوراک با ارز 3800 تومان بگیرند و ارزشون را آزاد بفروشند...خب ان هم که میشه یه رانت جدید برای یه گروه خاص... حالا یکی بگه باید این وسط چه کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰
تیم ناکارآمد اقتصادی دولت حتی توانایی مهار موقت ارز را ندارد و با اعمال فشار بر صنایع ارزی همچون صنعت پتروشیمی میخواهد بی لیاقتی خود را جبران کند.