بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
بررسی درآمد فروش شرکت‌های گروه بیسکوییت و شکلات ، نشان از رشد تقریباً 27 درصدی درآمد فروش «غگرجی» و رشد ۳6 درصدی درآمد فروش «غسالم» در 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
کد خبر : ۱۷۸۵۱۶
جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بیسکوییت، شکلات و شیرینی در گفت‌وگو با بورس نیوز با ارزیابی آخرین وضعیت این صنعت گفت: متأسفانه صنعت تولید بیسکوییت و شیرینی و شکلات این روزها حال چندان مساعدی نداشته و با افزایش نرخ برخی مواد اولیه ازجمله روغن نباتی و شیر خشک و غیره موجب رشد بهای تمام‌شده در شرکت‌ها شده است.

وی ادامه داد: بازار کشش افزایش قیمت متناسب با رشد بهای تمام‌شده برخی محصولات را ندارد و تحریم‌ها نیز روند تأمین مواد اولیه و تجهیزات وارداتی موردنیاز صنعت را دچار  اختلال خواهد کرد.
این فعال صنعت شیرینی و شکلات افزود: هنوز آمار گمرک مربوط به میزان دقیق صادرات در ۴ ماهه نخست امسال مشخص نشده؛ ولی به نظر می‌رسد روند صادرات نزولی بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته، این صنعت صادرات 695 میلیون دلار محقق ساخت که نسبت به سال 95 رشد 13 درصدی داشت.

مغازه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: درآمدهای صادراتی شرکت‌ها نیز طبق مصوبه دولت با نرخ دلار رسمی تسعیر می‌شود که بدون شک آزادسازی نرخ تسعیر ارز در رشد سودآوری شرکت‌های بزرگ تولیدی این صنعت که به صادرات مبادرت می‌ورزند، مؤثر خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکردی نه چندان خیره‌کننده این بیسکوئیت‌ساز؛

رشد نسبی سودآوری/ کاهش معنادار سهم صادراتی در سبد این شرکت نشست

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی و شیرینی فروشی:

افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه شیرینی

ارسال نظر