بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
ورود سرمایه‌های جدید به بازار آتی سکه از امروز متوقف شد اما افراد فعال در این بازار به فعالیت خود ادامه می دهند.
کد خبر : ۱۷۸۵۳۴
به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی نژادمدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه ورود سرمایه‌های جدید به بازار آتی سکه متوقف شده، اما این بازار متوقف نیست وافرادی که فعالند به فعالیت خود ادامه می‌دهند،گفت: کد جدید به افراد متقاضی داده می شود، آموزش هم داده می شود اما این بازار در حالت فریز قرار می گیرد و افراد جدید نمی توانند موقعیت های جدید بگیرند و فعالیت بازار با همان افراد قبلی بازار ادامه پیدا می کند؛ بنابراین تا وقتی تلاطمات بازار نقدی سکه به ثبات برسد این بازار به این شکل به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه بازار آتی همواره جهت گیری اش از بازار نقد است، ما برای مدیریت بهتر ریسک فعالان محدودیت هایی را اعمال می کنیم،افزود: در مواقعی که نوسان در بازار نقدی زیاد است تصمیمات اینچنینی اتخاذ می شود و در حال حاضر اجازه ورود سرمایه های جدید فعلاً به این بازار داده نمی شود.

سلطان نژاد خاطرنشان کرد: وقتی بازار نقدی سکه یک ثبات نسبی را پیدا کند قطعاً این بازار هم دوباره اجازه ورود سرمایه های جدید را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بازار آتی سکه یک بازار رسمی است افزود: این بازار به سمت منافع سرمایه گذاران حرکت می کند و هر کاستی هم که در این بازار باشد قابل نظارت است ولی اگر این بازار فعالیت نکند خرید و فروش سکه به بازارهای دیگر در کوچه و خیابان و تاریک خانه ها کشیده شده و قطعاً رصد این بازار بسیار سخت خواهد شد.

سلطانی نژاد  با بیان اینکه برخی به بازارآتی سکه حمله می کنند و این بازار رسمی را مقصر افزایش قیمت نشان می دهند ولی تفکر آنها اشتباه است،گفت: این تفکر باعث می شود فعالیت ها به سمت بازارهای غیر رسمی و زیرزمینی برود و این اصلاً برای اقتصاد کشور مطلوب نیست.

مدیرعامل بورس کالا تاکید کرد: همه فعالان اقتصادی باید توجه داشته باشند که این بازار را تقویت کنند چون خرید و فروش در این بازار منحصر به فرد است و هیچ فشاری از طرف تقاضا به بازار وارد نمی شود ولی اگر این بازار تعطیل شود فعالان این بازار به بازار غیر رسمی کوچ می کنند و کنترل بازار از دست متولیان خارج می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر