بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
قیمت نفت برنت پس از افزایش ۱.۷ درصدی در هفته گذشته امروز ۵ سنت کاهش یافت و به ۷۴ دلار و ۲۴ سنت رسید.
کد خبر : ۱۷۸۵۵۰
به گزارش بورس نیوز، با وجود اینکه تبعات ناشی از تنش های تجاری بر بازارهای جهان سایه افکنده است اما قیمت نفت امروز با افت و خیز همراه بود، به نحوی که نفت خام آمریکا پس از ۴ هفته کاهش امروز افزایش یافت اما نفت برنت در این هفته کاهش را تجربه کرد.

همچنین قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۵سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز روز جمعه ۱.۳ درصد کاهش یافته بود.قیمت نفت برنت هم نیز پس از افزایش هفتگی ۱.۷ درصدی در هفته گذشته که اولین افزایش در طی ۴ هفته گذشته بود، امروز با ۵ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۲۴ سنت رسید.

بر اساس این گزارش،اقتصادآمریکا درسه ماهه دوم امسال سریعترین رشد را در طی نزدیک به ۴ سال اخیر پشت سر گذاشته، اما به رغم کاهش تنش های تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا، تنش تجاری میان واشنگتن و پکن همچنان بالاست.

لازم به ذکر است که هفته گذشته حوثی های یمن به دو کشتی عربستان در تنگه باب المندب حمله کردند لذا عربستان اعلام کرد، ارسال محموله های نفتی خود از طریق این تنگه که یکی از مهمترین مسیرهای تانکری جهان است را متوقف می کند و آمارهای منتشر شده نشان می دهد، شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به ۲۷ جولای، ۳ سکو را به کل سکوهای حفاری نفتی خود اضافه کرده اند. این اولین افزایش در طی ۳ هفته گذشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر