بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی لیزینگ صنعت و معدن منتشر شد.
کد خبر : ۱۷۸۶۱۵

به گزاش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 2,000,000,000,000 ریال به مبلغ 4,000,000,000,000 ریال از محل آورده نقدی سهامداران ,مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ,سود انباشته به منظور -1 حفظ سرمايه مالي پيرو نوسانات اقتصادي اخير و کاهش ريسک شرکت 2- فعاليت در يک مقياس اقتصادي توجيه پذير 3- توسعه فعاليتها و بهره گيري از فرصتهاي شناسايي شده موجود در بازار ها 4- رشد سود آوري و تقسيم سود براي سهامداران در روز جاری منتشر گردید.

از نکات قابل توجه گزارش افزایش سرمایه این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- این شرکت در نظر دارد تا با افزایش سرمایه 2.000 میلیارد ریالی شامل 578 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده، 622 میلیارد ریال آورده نقدی سهامداران و 800 میلیارد ریال سود انباشته این شرکت، سرمایه خود را به 4.000 میلیاردریال افزایش دهد.

2- بخش عمده ای از دلیل افزایش سرمایه این شرکت را می توان به دغدغه های هیئت مدیره شرکت در خصوص شرایط تورمی به وجود آمده و افزایش چشمگیر قیمت تجهیزات و ماشین آلات تولیدی و ... و سایر دارایی های مبنای ارائه خدمات واسپاری دانست که این موضوع منجر به کاهش توسعه ظرفیت کسب و کار شرکت های لیزینگ و حجم عملیات آنها می گردد.

3- شرکت در نظر دارد تا از طریق افزایش سرمایه ضمن پاسخ به درخواست های بخش بزرگتری از متقاضیان خدمات لیزینگ، ریسک های اعتباری ناشی از تعداد کم مشتریان را کاهش دهد .

4- نرخ بازده داخلی طرح توجیهی افزایش سرمایه 28.1 درصد و خالص ارزش فعلی انجام افزایش سرمایه نیز 359 میلیارد ریال محاسبه گردیده است که البته با توجه به احتمال افزایش تورم و نرخ بهره بانکی و نرخ بازده اوراق مشارکت در ماه های آتی، این نرخ برای سرمایه گذاران خرد چندان جذاب به شمار نمی آید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر