بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر : ۱۷۸۶۴

خبرگزاري فارس: دبيركل سابق سازمان بورس گفت: آثار تصحيح قيمت‌ها بر عملكرد خصوصي‌سازي و واگذاري‌هاي در پيش رو اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، حسين عبده تبريزي در نشست روز گذشته تصحيح قيمت‌ها در شرايط بحراني اظهار داشت: تصحيح قيمت‌ها در املاك و مستغلات جدي‌تر است و در برابر شهرهايي كه تصحيح قيمت‌ها به شدت در آنها ادامه دارد در برخي شهرها مانند تهران، اصفهان، شيراز و مشهد به دليل وجود مقاومت و حجم قابل توجه سرمايه، تصحيح قيمت‌ها در بخش املاك مستغلات به آهستگي صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه در دوره اخير تصحيح قيمت‌ها طولاني‌تر شده، اظهار داشت: اين موضوع در بازار سرمايه نيز قابل مشاهده است كه بخشي از آن ناشي از بحران مالي غرب و كاهش قيمت نفت است.
عبده تبريزي ادامه داد: كاهش قيمت نفت در حالي موجب تصحيح قيمت‌ها در بخش اقتصاد واقعي و بازار سهام شده كه در يك مقطع نفت 140 دلاري موجب افزايش قيمت سهام اكثر شركت‌ها در بورس شد، اما در شرايط فعلي و با توجه به بودجه دولت، بسياري از بخش‌ها با ركود مواجه است كه اين رويه مي‌تواند در حال و آينده بورس اثرگذار باشد.
وي با اشاره به عدم خريد سيمان توسط دولت خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود در سال آينده بودجه عمراني دولت با محدوديت‌هايي مواجه شود.
دبيركل سابق سازمان بورس ادامه داد: آثار تصحيح قيمت‌ها بر عملكرد خصوصي‌سازي و واگذاري‌هايي كه انجام شده اثرگذار است و اين موضوع مي‌تواند در واگذاري‌هاي در پيش رو نيز اثرگذار باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر