بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، از تصمیم دولت مبنی بر تخصیص ارز دولتی برای تامین قطعات مورد نیاز کامیون داران خبر داد.
کد خبر : ۱۷۸۶۴۷
به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم زاده با اشاره به نشست اخیر کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس برای بررسی مشکل کامیون داران، گفت: در این جلسه برای تنظیم بازار لاستیک مورد نیاز رانندگان تصمیماتی اتخاذ شد.

نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق مذاکرات انجام شده مقرر شد که توزیع لاستیک برای تنظیم بازار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت بگیرد، افزود: در این جلسه وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد به اخذ مجوز توزیع 60 هزار لاستیک از دولت بوده اما سازمان حمل و نقل معتقد است که تنها حواله 13 هزار لاستیک را دریافت کرده این در حالی است که رانندگان به توزیع یک هزار حلفه لاستیک اذعان دارند.

5 میلیون لاستیک در طول سال نیاز است


وی با تاکید بر اینکه در حدود 5 میلیون لاستیک در طول سال نیاز است، تصریح کرد: در حدود 1.5 میلیون آن تولید داخل بوده و 500 هزار لاستیک مورد نیاز از طریق واردات رسمی نیاز ناوگان حمل و نقلی را مرتفع کرده است.

کاظم زاده با بیا اینکه متاسفانه تاکنون مابقی نیاز کشور به لاستیک از طریق قاجاق تامین شده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز دیگر واردات غیر رسمی لاستیک صرفه اقتصادی ندارد ازاین و تعداد آن کاهش یافته است.

دولت مجوز توزیع 90 هزار حلقه لاستیک را به وزارت صنعت صادر کند


وی با تاکید بر اینکه دولت باید ضمن صدور مجوز توزیع 60 هزار حلقه لاستیک مجوز توزیع 30 هزار لاستیک دیگر را نیز به وزارت صنعت، معدن و تجارت بدهد، افزود: سازمان حمل و نقل و راهداری نیز در توزیع آن ها باید همکاری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در دیگر بررسی های صورت گرفته برای رفع مشکل کامیون داران مقرر شد که دولت رقمی در حدود 38 میلیون دلار ارز دولتی تا پایان نیمه اول سال اختصاص دهد، تصریح کرد: مقرر شد 15 قلم از قطعات پرمصرف کامیون داران از جمله موتور، سوپاپ، پمپ باد، صفحه کلاچ و غیره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان راهداری تامین شود.

تامین قطعات یدکی کامیون داران با ارز دولتی

کاظم زاده ادامه داد: برنامه دولت مبنی بر برای تامین 15 قلم از قطعات مورد نیاز کامیون داران با ارز دولتی است.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین بر ضرورت تشدید نظارت ها برای جلوگیری از افزایش قیمت لاستیک و سایر قطعات تاکید کرد و گفت: اکنون فروش لاستیک طبق نرخ رسمی و حداکثر تا 9 درصد بیشتر مجاز است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر