بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کارشناس صنعت انرژی گفت: سیاست‌های غلط و التهاب‌زای دولتی یکی از عوامل گرانی دلار در بازارهای غیررسمی بود که نرخ رسمی دلار دولتی را به چالش کشید و علناً این نرخ را در بازار خنثی کرد.
کد خبر : ۱۷۸۷۴۲
حمیدرضا صالحی دبیر کل و عضو هیئت‌مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی نرخ ارز و نحوه قیمت‌گذاری و سیاست‌های جدید ارزی کشور گفت: اقتصاد ایران ثابت کرده که هیچ‌گاه نرخ ارز با اعمال سیاست‌های دستوری به‌صورت ثابت باقی نمانده زیرا ارز علت نیست بلکه مهم‌ترین معلول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: زمانی که با سرکوب نرخ ارزی مقابل تنش‌های بازارهای غیررسمی قد علم می‌کنیم نتیجه‌ای غیر از جهش‌های ارزی وجود ندارد زیرا نرخ ارز خیلی وقت بود که از قیمت قبلی خود سرریز شده بود.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران با اشاره به نرخ 4200 تومانی بانک مرکزی نیز افزود: تثبیت قیمت نرخ ارز به‌صورت دستوری، علناً به بازار غیررسمی این اجازه را داد تا جهش بی‌سابقه قیمتی نرخ ارز در تاریخ اقتصاد کشور رقم زده شود  زیرا دولت برای مدیریت ارز، بدون برنامه‌ریزی و به‌صورت دستوری نرخ‌گذاری کرد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن تهران در خصوص وضعیت و قیمت‌گذاری در بازه زمانی کنونی نیز گفت: دولت تنها با اصلاح سیاست‌های ارزی می‌تواند آرامش را به بازارهای رسمی و غیررسمی بازگرداند؛ اگر سیاست‌های اعمالی دولت التهاب زا نبود و روند اجرایی صحیحی را به خود می‌گرفت، نرخ دلار می‌توانست نهایتاً تا 6 هزار تومان باشد و هیچ‌گاه جهش قیمتی 10 هزارتومانی را به خود نمی‌دید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر