بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
معاونت مالی و اقتصادی «ومعادن» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نوربالای سودآوری به «ومعادن»/ خوش‌بینی به کوتاه شدن دست واسطه‌ها

معاونت مالی و اقتصادی «ومعادن» گفت: در صورت فروش ارز صادرات در بازار ثانویه حتی اگر مواد اولیه با نرخ ارز بازار ثانویه تأمین شود، بازهم سودآوری مجموعه افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۷۸۷۵۶
به گزارش بورس‌نیوز، با ارائه پیشنهادات جدید بانک مرکزی برای تغییر برخی سیاست‌های ارزی کشور، فروش ارز صادرات کالاهای غیرنفتی و خرید ارز جهت واردات برخی دیگر از کالاها در بازار ثانویه انجام خواهد شد البته هنوز بسته جدید رونمایی نشده و جزئیات مربوط به کالاها مشخص نیست.

بااین‌حال واکنش گروه فلزات اساسی و معدنی هم مانند پتروشیمی‌ها به این رویداد، مثبت بوده است.

مرتضی علی‌اکبری معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: تغییر سیاست در نظام ارزی کشور منجر به بهبود شرایط از وضع فعلی خواهد شد و با انتقال معاملات ارزی شرکت‌ها به بازار ثانویه ارز، سودآوری شرکت‌های بورسی رشد محسوسی را به خود خواهد گرفت.

وی ادامه داد:  در صورت امکان فروش ارز در بازار ثانویه، حتی اگر واردات مواد اولیه و تجهیزات شرکت‌های این مجموعه هم با نرخ ارز ثانویه صورت گیرد، بازهم سودآوری شرکت‌ها افزایش خواهد یافت.

علی‌اکبری تصریح کرد: حذف واسطه‌ها و شفافیت بیشتر معاملات به نفع تولید کشور بوده و با رفع محدودیت‌ها، وضعیت بهتری در پیش خواهیم داشت.

این فعال صنعت فلزات اساسی، خاطرنشان کرد: فعالان صنعت در انتظار رونمایی از بسته جدید ارزی نشسته‌اند و احتمالاً با تغییر و اصلاح برخی سیاست‌ها، بازار شرایط مثبتی را در معاملات فردا شاهد خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر