بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور درباره خرید سهام از سوی صندوق های بورسی گفت: اکنون بیشتر این صندوق‌ها فقط پنج درصد سهام را خریده اند در حالی که سهام شرکت‌ها در صندوق‌ها بهتر مدیریت می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۷۵۸
به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی، با بیان اینکه در گذشته با اصلاح دستورالعمل‌های سازمان بورس نماد یک شرکت حداکثر 30 روز بسته می‌ماند افزود:‌ نماد بانک‌ها و آلومینیوم ایران بیش از یک سال بسته بودند که اکنون دیگر این مسئله وجود ندارد.

محمدی با تاکید براینکه این دستورالعمل در سه ماه آینده تکمیل می‌شود گفت:‌ اگر شرکتی پرونده قضایی نیز داشته باشد نماد نباید بیشتر از چهار ماه بسته باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره برگزاری جلسات متعدد برای معامله نفت خام در بورس انرژی نیز گفت: از نظر بازار سرمایه تعداد خریداران نفت خام محدودیتی ندارد و همه می‌توانند در این زمینه اقدام کنند و در فروش نفت خام مکانیزم بازار حراج رقابتی در بازار سرمایه است.

محمدی با بیان اینکه بورس کالا در تعیین قیمت پایه حد نوسان و نرخ دلار هیچ نقشی ندارد افزود: هر قیمت پایه‌ای را که مراجع مربوط تعیین کنند بورس کالا می‌پذیرد و اگر حد نوسان محدود تعیین شود بازار سرمایه حتماً به سمت خرید یا فروش یک طرفه می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: بازار مالی انعطاف، کنترل پذیری و شفافیت بهتری نسبت به بازار‌های دیگر دارد و اگر دولت می‌خواهد برای برخی کالا‌ها محدودیت ایجاد کند بورس کالا این امکان را برای به تعادل رسیدن بازار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دربازار سهام دامنه نوسانات پنج درصدی وجود دارد افزود: اگر این نوسانات بخواهد به سهام دار آسیب برساند باید مدیریت شود و دولت و مردم به سود ​آوری شرکت‌های بورسی کمک کنند، زیرا این شرکت‌ها شفاف و اشتغال خوبی دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر