بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
براساس تصمیم جدید دولت پرداخت دلار ۴۲۰۰ تومانی به سفر متوقف شد.
کد خبر : ۱۷۸۸۲۵
به گزارش بورس نیوز، طبق مصوبه بانک مرکزی سقف پرداخت ارز مسافری به نرخ بازار ثانویه ۵۰۰۰ یورو تعیین شد و مقرر شد هر فردی برای خریدهای جزئی خود سالانه تا سقف ۱۰ هزار یورو از صرافی‌ها خرید کند.

تا پیش از این هر مسافر آن هم برای یک بار در سال می‌توانست ۵۰۰ یورو برای سفرهای نزدیک و ۱۰۰۰ یورو برای سفرهای دور به نرخ دولتی دریافت نماید که همین امر برخی سفرهای صوری و غیرضرور را از سوی مردم رقم می‌زد بلکه بتواند با مابه‌التفاوت تقریباً معادل هزینه سفر خود، از وجود اختلاف نرخ ارز دولتی و دلالی سود ببرند.

احمد اصغری قاجار رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به طور جد پیگیر لغو پرداخت ارز دولتی به مسافران بود و بسیار خرسندیم که پیگیری‌ها به نتیجه رسید و تخصیص ارز دولتی به مسافران متوقف شد.

وی ادامه داد: پرداخت ارز دولتی به مسافران، مشکلات متعددی در پی داشت و در این چند ماهه رانت ایجاد کرده بود. به اعتقاد ما، اگر فردی قصد مسافرت تفریحی و کاری به خارج از کشور را دارد، قطعا از تمکن مالی برخوردار بوده و نیازی به ارز دولتی نخواهد داشت. وی افزود: منابع ارزی دولت، می بایست در موارد ضروری تر استفاده شود و نیازی به صرف منابع ارزی کشور برای تفریح و سودجویی عده ای خاص نیست.

وی در خاتمه تصریح کرد: توقف پرداخت ارز دولتی به مسافران، لطمه‌ای به صنعت گردشگری و جریان ورود گردشگران خارجی به کشور نخواهد زد. باید اقدامات لازم جهت جذب گردشگر به کشور انجام شود؛ بدون شک مشکلاتی بر سر راه هست، اما امیدواریم این مشکلات کاسته شود و با تقویت صنعت گردشگری داخلی، ارزآوری صنعت افزایش یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر