بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر­صنعت معدن و تجارت گفت: در صورت آزادسازی قیمت فولاد باید قیمت مواد اولیه صنعت فولاد نظیر تولید گاز، برق و سنگ نیز آزاد محاسبه شود که این موضوع در نهایت به ضرر تولید کنندگان است.
کد خبر : ۱۷۹۰۶۶
به گزارش بورس نیوز، جعفر سرقینی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت گاز، برق و سنگ تولید آهن و فولاد با ارز 4200 و حتی کمتر محاسبه می شود افزود: هم اکنون می توان با کار جمعی میزان سود تولید کنندگان فولاد را افزایش داد در ضمن اینکه بازار داخل را نیز تغذیه کرد.

وی حجم صادرات فولاد سال گذشته کشور را 9 میلیون تن اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده این رقم امسال باید به 12 میلیون تن برسد که اگر 10 میلیون تن­­ آن نیز محقق شود با احتساب ارز 8 هزار تومانی عدد قابل توجهی نصیب صادر کنندگان می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر­ صنعت معدن و تجارت به ضرورت کنترل مصرف کننده به عنوان زنجیره آخر ادامه داد و گفت: در صورت کنترل زنجیره آخر می توان دلالان را حذف کرده و فولاد را با قیمت درست به دست مصرف کننده رساند.

سرقینی با بیان اینکه ممنوعیتی برای صادرات مواد معدنی وجود ندارد و طبق روال قبل در حال انجام است گفت: تنها محدودیت اعمال شده در این بخش انجام صادرات فولاد و سایر فلزات توسط تولید کنندگان آن است که البته این موضوع منوط بر تامین نیاز داخل از طریق عرضه آن در بورس است.

وی با اشاره به اختلاف قیمت فولاد در بازار و رقم صادرات آن افزود: علت این تصمیم حضور برخی بازرگانان در بازار و جمع آوری فولاد و سایر فلزات از کف بازار و انجام صادرات این محصولات بوده که این روند مانع از تحقق اهداف وزارت صنعت بوده است.

سرقینی با بیان اینکه امروز دو محموله بزرگ فولاد صادر شده است ادامه داد: فولاد از خاک این کشور تولید می شود بنابراین نمی توان بصورت لجام گسیخته آن را صادر کرد این روند در صورت تامین نیاز داخل انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیربازرگانی «فنورد» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

حذف دامنه نوسان یا نرخ آزاد در بورس/ نگرانی تجار از اتهام به احتکار

مدیربازرگانی «فنورد» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

حذف دامنه نوسان یا نرخ آزاد در بورس/ نگرانی تجار از اتهام به احتکار

ارسال نظر