بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
در پی اجرای مجازات‌های تجاری آمریکا علیه چین، پکن اعلام کرد اقدامات تجاری تلافی‌جویانه‌ای علیه واشنگتن به اجرا خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۷۹۱۶۳
به گزارش بورس نیوز، آمریکا اجرای افزایش 25 درصدی تعرفه‌های گمرکی بر 16 میلیارد دلار از واردات کالا و خدمات از چین را از امروز پنجشنبه آغاز کرد.

در پی اجرای مجازات‌های تجاری آمریکا علیه چین، پکن امروز اعلام کرد اقدامات تجاری تلافی جویانه‌ای علیه آمریکا به اجرا خواهد گذاشت.

چند روز بعد از آنکه آمریکا از اجرای افزایش 25 درصدی تعرفه ها بر 16 میلیارد دلار واردات کالا و خدمات از چین خبر داد پکن امروز اعلام کرد مجبور است اقدامات تلافی جویانه‌ای ضروری را علیه آمریکا به اجرا بگذارد. این اقدامات در حالی در روابط دو کشور روی می دهد که جنگ تجاری میان آمریکا و چین وارد مرحله جدیدی شده است.

وزارت بازرگانی چین نیز امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به شدت مخالف مجازات های گمرکی اتخاذ شده آمریکاست اما با توجه به این اقدامات آمریکا مجبور است اقدامات تلافی‌جویانه تجاری علیه این کشور به اجرا بگذارد. دولت چین مشخص نکرده است که چه اقدامات تلافی جویانه‌ای در نظر دارد علیه واشنگتن به اجرا بگذارد. اما چین قبلا قول داده بود اگر آمریکا تهدیدات تجاری خود را عملی کند پکن نیز بر 16 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا عوارض گمرکی 25 درصدی اعمال می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد تعرفه های جدید آمریکا نقض آشکار قوانین سازمان تجارت جهانی است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر