بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

نرخ ۳۸۰۰ تومانی، هدیه دولتی به سفته‌بازان/ پایه لق قیمت‌گذاری‌ها آواری بر بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه ارز پتروشیمی‌ها با دلار 3800 تومان ممکن است ازآنجایی‌که برهم زده عرضه و تقاضا در بازار باشد سبب ایجاد رانت شده و تعادل بازار را بر هم زند.
کد خبر : ۱۷۹۲۲۳
نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین‌ پویا در خصوص عرضه ارز پتروشیمی‌ها با دلار 3800 تومان به بورس‌نیوز گفت: عرضه ارز با دلار 3800 تومان تعادل بازار را بر هم زده و عرضه و تقاضا را با مشکل مواجه خواهد کرد و اتخاذ چنین نرخی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد رانت در کشور شود بنابراین تا زمانی که عرضه و تقاضا متناسب هم نباشند ایجاد رانت محتمل خواهد بود.

وی در خصوص صادرات محصولات پتروشیمی با توجه به تحریم‌ها نیز گفت: نزدیک شدن به موعد نهایی تحریم‌ها سبب شده تا تمامی شرکت‌ها ظرفیت‌های خود را با پول صادر کنند، همچنین شرکت‌های زیادی در این راستا علاوه بر کم کردن سفارش‌های خود با اعمال تخفیف‌های کلان محصولات خود را مبادله می‌کنند.

جزایری در خصوص هزینه صادرات در برهه فعلی نیز افزود: ازآنجایی‌که ازنظر حساب‌های بانکی و بیمه کشتیرانی و مبادلات تجاری در دوران تحریم خلل ایجاد خواهد شد به هزینه تمام‌شده محصول اضافه می‌گردد و درنتیجه باعث بالا رفتن هزینه صادرات در کشور خواهد شد.

وی درباره مبادلات بانکی  در دوران تحریم‌ها نیز تأکید کرد: ازآنجایی‌که مبادلات بانکی در آبان ماه به‌صورت جدی‌تری دنبال خواهد شد، با تصویب نهایی FATF اتفاق خوبی خواهد افتاد و درصورتی‌که این قانون تصویب نشود مبادلات دلاری به مشکل برخورده و کمبود ارز نیز در کشور بحران‌آفرین خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر