بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
ثروتمندترین کشور‌های جهان تا سال ۲۰۲۰ صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد.
کد خبر : ۱۷۹۲۵۵
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود ثروتمندترین کشور‌ها و مناطق جهان تا سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده است. بر این اساس، کشور قطر که در حال حاضر، عنوان ثروتمندترین کشور جهان را یدک می‌کشد، تا سال ۲۰۲۰ با یک پله سقوط بعد از شبه جزیره ماکائو، در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت.

به گزارش بورس نیوز، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد سرانه هر شهروند ماکائو تا سال ۲۰۲۰ به ۱۴۳ هزار و ۱۱۶ دلار خواهد رسید و همین آمار، ماکائو را در جایگاه نخست ثروتمندترین مکان دنیا قرار می‌دهد. ماکائو شبه جزیره‌ای در جنوب چین است که تا سال ۱۹۹۹ بخشی از مستعمره کشور پرتغال محسوب می‌شد، ولی اکنون بخشی از خاک چین است.

صنعت گردشگری در بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی این منطقه دخیل است. آمار‌های صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد، تولید ناخالص داخلی ماکائو در سال ۲۰۰۱ بیش از سه برابر افزایش یافته است. همچنین تا سال ۲۰۲۳، سرانه هر شهروند ماکائو به ۱۷۲ هزرا و ۶۸۱ دلار خواهد رسید. صندوق بین المللی پول همچنین در این گزارش پیش‌بینی کرد کشور قطر تا سال ۲۰۲۰ در جایگاه دوم ثروتمندترین کشور‌های جهان قرار می‌گیرد. سرانه هر شهروند قطری در سال ۲۰۲۰ به ۱۳۹ هزار و ۱۵۱ دلار می‌رسد و تا سال ۲۰۲۳ به رقم ۱۵۸ هزار و ۱۱۷ دلار خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، با این حال، علی‌رغم رشد سرانه هر شهروند قطری در سال ۲۰۲۳، ماکائو همچنان پیشتاز خواهد بود. صندوق بین المللی پول در پیش‌بینی خود از رشد سرانه کشور‌های دیگر نیز خبر داد. بنابر این پیش بینی، تا سال ۲۰۲۰، سرانه هر شخص در لوکزامبورگ به ۱۱۸ هزار و ۱۵۰ دلار؛ سرانه هر شخص در سنگاپور ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ دلار؛ سرانه هر شخص در برونئی ۹۴ هزار و ۳۷۰ دلار، سرانه هر شخص در ایرلند ۸۷ هزار و ۸۷۰ دلار؛ سرانه هر شخص در نروژ ۷۸ هزار و ۵۴۰ دلار؛ سرانه هر شخص در امارات متحده عربی ۷۱ هزار و ۶۱۰ دلار، سرانه هر شخص در کویت ۷۰ هزار و ۹۳۰ دلار؛ سرانه هر شخص در هنگ کنگ ۷۰ هزار و ۳۵۰ دلار می‌رسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر