بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
فعال صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

چوب عدم مدیریت بر پیکر پتروشیمی‌ها / هزینه وزارت صمت از جیب واحدهای پتروشیمی

فعال صنعت پتروشیمی گفت: عدم عرضه محصولات پتروشیمی از سوی این واحدها اقدامی کاملا درست بوده که به صلاح آنهاست چون هیچ‌بنگاهی در خلاصه عملکرد خود به دنبال ثبت زیان نیست.
کد خبر : ۱۷۹۲۷۷
آرش نجفی نائب رئیس هیئت‌مدیره انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص عدم عرضه پتروشیمی‌ها در بورس گفت: پتروشیمی‌ها جزو صنایع درآمدزای کشور تلقی شده و نباید چوب عدم مدیریت مسئولان تصمیم‌گیر اقتصاد را بر پیکره این واحدهای تولیدی خود نمایی کند.

وی ادامه داد: در همین راستا زمانی که تصمیمی غلط اتخاذ و بزور دیکته فعالان اقتصادی می‌شود، چرا باید انتظار داشت که چشم‌بسته فعالان صنعت پتروشیمی خود را در چاه انداخته و ضرر تصمیمات اشتباه مسئولان را به جان بخرند؛ عدم عرضه محصولات پتروشیمی از سوی این واحدها اقدامی کاملا درست بوده که به صلاح آنهاست چون هیچ‌بنگاهی در خلاصه عملکرد خود به دنبال ثبت زیان نیست.

نائب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: زمانی که بخشنامه‌ای غلط و بدور از رقابت‌پذیری به بنگاه‌های اقتصادی دیکته و لازم‌الاجرا می‌شود، طبیعی است که پتروشیمی عطای بورس‌کالا و عرضه در آن را به لقای آن ببخشد و بازار آزاد را جایگزین بورس کند، چرا باید محصولات خود را با نرخ 4200 تومانی به‌فروش برساند و این نرخ‌ها نهایتا با قیمت بالای 8 هزارتومانی  در بازار آزاد به فروش برسد.

وی تصریح کرد: چرا بخاطر استراتژی و نگرش غلط مدیران و دستورالعمل‌های لحظه‌ای صنایع کشور به نابودی برسد؛ اتخاذ چنین تصمیماتی فرصتی برای ضربه زدن آمریکا در زمان تشدید تحریم‌ها نمی‌گذارد زیرا از امروز تیشه به ریشه بنگاه‌های اقتصادی خودمان زده‌ایم.

وی با انتقاد از تصمیمات وزارت صمت در یک ماه اخیر، تصریح کرد: آقای شریعتمداری یک منطق بی‌ربط به اقتصاد ایران را پیش گرفته که مبنای آن افزایش قیمت دلار و تاثیرگذاری بر صادرات است، باید باور کنیم که اینجا ایران بوده و چین نیست که با انبوهی تنوع محصولات تولیدی و صادرات‌محور روبه‌رو باشیم تا رقابت کنیم، با چنین بخشنامه‌هایی صنعت مادر کشور را به حاشیه می‌بریم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر