بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
ساعت پنج و نیم امروز خبرهایی از سهمیه بندی انواع کالاهای مشمول قیمت گذاری دارد. بر اساس خبرهای موجود برای عرضه مس و آلومینیوم نظام سهمیه بندی در بورس کالا از امروز وضع شده که مطابق با آن به هر خریدار بر اساس میانگین ظرفیت خرید وی در سال گذشته می توان کالا عرضه کرد.
کد خبر : ۱۷۹۲۹۳
 


به گزارش بورس نیوز، همین وضعیت برای انواع محصولات پتروشیمی و پلیمری در بورس کالا وضع شد.هر چند سقف قیمت ها باز نگاه داشته شده اما با این همه هنوز از عرضه های پر حجم خبری نیست.

برخی معتقدند آنچه که این روزها در پهنه بازار سرمایه بر سر تعدیل قیمت کالاها بر اساس ارز بازار آزاد به راه افتاده چیزی نیست جز انگیزه سفته بازی که تلاش دارد به هر بهانه ای سود بادآورده خود را در بورس نقد کند. برخی معتقدند وقتی ساخت و ساز در کشور خوابیده و یا پروژه های عمرانی آن چنانی وجود ندارد دلیل اصرار بر افزایش قیمت انواع محصولات فولادی و حتی پلیمری در این برهه از زمان بی معنی است.

در مقابل برخی دیگر از کارشناسان با اذعان به شکاف قیمتی موجود میان نرخ کالاهای عرضه شده در بورس کالا با بازار آزاد ، قیمت های اعلام شده در بورس را غیر واقعی و کادوی مفتی برای واسطه ها و دلال های یک شبه پولدار شده می دانند.

به گزارش بورس نیوز امروز در بازارهای جهانی نیز در حالی به شدت کامادیتی ها تقویت شد که متغییر های تاثیر گذار بر آن از یکسو  تقویت ارزش یوآن چین در برابر سایر ارزها و از طرفی دیگر بهبود چشم انداز ها در بورس وال استریت با توجه به اعلام برنامه فدرال رزرو مبنی بر تداوم افزایش نرخ بهره و به تبع آن تقویت دلار اعلام شده است.

این موضوع برای سرمایه گذاران آمریکایی حاکی از افزایش امید نسبت به دورنمای اقتصاد این کشور است.

بچه های نهنگ بزرگ در راه بازار سرمایه

در نهایت امروز در حالی از پذیرش سهام شرکت پتروشیمی برزویه و یا به عبارتی پتروشیمی نوری در بورس تهران خبر داده شد که در صورت های مالی و گزارش تفسیری آن اعلام شده این شرکت دارای 20 سال معافیت مالیاتی است. معافیت مالیاتی 10 ساله شرکت در سال 1396 به اتمام رسیده و سازمان امور مالیاتی برای سود کسب شده شرکت در سال 1395، مبلغ 1.370 میلیارد ریال یعنی نزدیک به 25 درصد سود خالص شرکت برگه تشخیص صادر نموده است .

این شرکت هیچ گونه مستنداتی از موافقت سازمان امور مالیاتی در خصوص افزایش مدت معافیت مالیاتی شرکت به 20 سال را ارائه نکرده و به همین دلیل، احتمال اخذ مالیات از سود کسب شده شرکت پس از معافیت های فروش صادراتی وجود خواهد داشت.

سود خالص شرکت در سال گذشته با لحاظ 4.500 میلیارد ریال سود غیرعملیاتی تسعیر دارایی های ارزی آن،  15 هزار و 388 میلیارد ریال بوده است.

در صورت ادامه ارائه رانت قیمتی ماده اولیه مصرفی و ادامه محاسبه قیمت تمامی خوراک مصرفی شرکت بر اساس نرخ های 38.000 ریالی، سود خالص شرکت قابلیت افزایش  حداقلی تا مبلغ 20 هزار میلیارد ریال را خواهد داشت.

به نظر می رسد تا قبل از ادغام سه هلدینگ بزرگ پتروشیمی ، شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی تلاش می کند تا با کشف قیمت سهام شرکت های تابعه خود و مارکت کپ بالاتر برای آنها منفعت بیشتری را برای خود رقم بزند.

با ساعت پنج و نیم هر روز همراه باشید در :

@BourseNews
instagram.com/Boursenews_ir
twitter.com/Boursenews_ir
اشتراک گذاری :
ارسال نظر