بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر : ۱۷۹۳۳
در شکل 1 نمودار هفتگی GOLD را مشاهده می کنید که در یک کنج در گیر است.اکنون قیمت در سطح 894 دلار قرار دارد یک خط روند صعودی و از طرفی دیگر یک خط روند نزولی برای GOLD وجود دارد و در حقیقت در محدوده 910-830 در گیر می باشد.شاخص RSI و شاخص MACD در نمودار هفتگی صعودی هستند.

در شکل 2 نمودار روزانه GOLD و تحلیل امواج الیوت ان به تصویر کشیده شده است.اکنون GOLD موج پنجم صعودی خود را تکمیل کرده است.اسیلاتور الیوت نیز به پایان رسیدن موج پنجم صعودی را تاًیید می کند،قیمت با اسیلاتور الیوت واگرایی رو به پایین دارد و از طرفی دیگر اسیلاتور MACDدر حال ساختن الگوی سرو شانه سقف می باشد و همه این عوامل احتمال ریزش GOLD تا محدوده 850 دلار را گوشزد می کند.

در شکل 3 چگونگی ارایش GOLD در مقایسه با میانگین های متحرک ان در نمودار روزانه به تصویر کشیده شده است.اکنون قیمت بالای تمام میانگین های متحرک خود قرار دارد و شاخص ADX نیز صعودی می باشد.اسیلاتور استوکاستیک نیز صعودی می باشد.

نتیجه گیری:با توجه به نمودار هفتگی و درگیر بودن قیمت در محدوده 840-910 احتمال ریزش قیمت تا محدوده 850 در میان مدت وجود دارد.این سناریو تا وقتی معتبر است که GOLD به محدوده 930 نرسد و خط روند نزولی در نمودار هفتگی شکسته نشود.

منبع:شرکت پارسینا تجارت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر