بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
مدیرعامل «غبشهر» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نرخ بانک‌مرکزی بازار روغن را داغ کرد/ روغن‌نباتی‌ها خواستار ارز دولتی

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی گفت: ازآنجاکه قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز رسمی بانک مرکزی تعیین‌شده، خرید برای اتباع بیگانه جذاب شده است. اما این افزایش تقاضا بر روی شرکت‌های تولیدکننده اثری نداشته است.
کد خبر : ۱۷۹۳۳۰



به گزارش بورس‌نیوز، سهم شرکت صنعتی بهشهر امروز با صف خرید سنگینی همراه شده چراکه این شرکت، در گزارش 6 ماهه یک تعدیل منفی 19 درصدی داده و در دوره 8 ماهه، 59 درصد از فروش پیش‌بینی‌شده خود را محقق کرده است.

به نظر می‌رسد موج خرید کالاهای اساسی که در شهرهای مرزی توسط اتباع بیگانه ایجادشده، در جذابیت این سهم بی‌تأثیر نبوده است.

محمود شه‌رضایی مدیرعامل شرکت صنعتی بهشهر در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: اتفاق خاصی مثل احتمال افزایش قیمت و غیره که صف خرید سهم را توجیه کند در شرکت رخ نداده است.

وی در رابطه با اثر تقاضایی که در شهرهای مرزی در مورد کالاهای اساسی ایجادشده اظهار کرد: با توجه به کمبود روغن خام در بازار و به‌منظور جلوگیری از کمبود روغن نباتی در کشور صادرات روغن نباتی ممنوع است؛ ولی ازآنجاکه قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز رسمی بانک مرکزی تعیین‌شده، خرید برای اتباع بیگانه جذاب شده است. اما این افزایش تقاضا بر روی شرکت‌های تولیدکننده اثری نداشته و در صورت عدم کنترل مرزها فقط به کمبود روغن نباتی در کشور منجر خواهد شد؛ چراکه بازار روغن نباتی با مازاد عرضه مواجه نبوده است.

وی افزود: البته در شهرهای مرزی معمولاً تقاضای روغن نباتی در بسته‌بندی 16 کیلویی به سبب امکان حمل راحت‌تر وجود دارد؛ ولی به دلیل افزایش بهای تمام‌شده و محدودیت در واردات مواد اولیه مخصوصاً پالم، تولید روغن در این حجم سودی نداشته و برای تولیدکنندگان جذابیت ندارد.

این فعال صنعت روغن نباتی در خاتمه تصریح کرد: حمایت از صنعت روغن نباتی که ازجمله کالاهای ضروری و موردنیاز بازار کشور است، درگرو تخصیص ارز با نرخ رسمی به میزان کافی جهت تأمین مواد اولیه و واردات روغن‌های خام خواهد بود تا بتوان در حد کفایت تولید کرد و بازار با کمبودی مواجه نشود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر