بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
هرچند قیمت طلا امروز ۳.۴۲ دلار افزایش یافت، اما این فلز گران بها در انتظار ثبت پنجمین ماه متوالی است که به طور متوسط کاهش قیمت داشته است و این رشته، طولانی رشته ماهانه کاهشی از سال ۲۰۱۳ به شمار می رود.
کد خبر : ۱۷۹۳۶۶


به گزارش بورس نیوز، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت، اما همچنان در مسیر ثبت طولانی‌ترین روند کاهشی ماهانه از سال 2013 قرار دارد.

این رشته کاهشی طولانی ناشی از نگرانی های بازار در مورد تنش های تجاری میان امریکا و چین است.

هر اونس طلا 3.42 دلار افزایش یافت و 1203.40 دلار معامله شد، اما این فلز گران بها دیروز به 1195.95 دلار، کمترین قیمت یک هفته گذشته رسیده بود. قیمت ها تاکنون طی ماه گذشته 1.7 درصد افت داشته و در مسیر ثبت پنجمین ماه کاهشی متوالی قرار دارد.

برایان لان، مدیرعامل یک مرکز فروش طلا در سنگاپور گفت: «از آنجایی که 1200 دلار همیشه یک سطح روانی در بازار بوده است. از این رو درگیری هایی برای دوباره به دست آوردن آن وجود دارد... مهم است که امروز قیمت ها به بالا یا پایین این سطح برسد.»

به گفته تحلیلگران و تاجران، طلا به طور دقیق به دنبال نوسان دلار حرکت می کند، ارزی که با قیمت گذاری می شود به ویژه اینکه سرمایه‌گذاران در مقابل دور بعدی درگیری تجاری آمریکا و چین مقاومت می کنند.

ارزش طلا در سال جاری میلادی تاکنون در میان اختلافات تجاری بین المللی و بحران ارزی ترکیه و ترجیح سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در دلار به جای طلا، 7.7 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ادوارد میر، تحلیلگر اف سی استون گفت: «ما فکر می کنیم که هجوم بی مقدمه و بی وقفه اخبار مهم احتمالا یک افزایش ارز دلار دیگر را رقم خواهد زد و در نتیجه سبب کاهش قیمت طلا خواهد شد.»

در عین حال، سرمایه گذاران حتی با وجود بهبود قیمت طلا از کمترین رقم یک سال و نیم اخیر، به نقد کردن سرمایه صندوق های سرمایه گذاری ادامه می دهند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان، همچنان از 23 جولای شاهد خروج سرمایه است بطوریکه میزان ذخایر آن تاکنون در سال جاری 9 درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر