بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
فعال صنعت دارو با اشاره به اینکه در دوره گذشته تحریم‌ها تمامی شرکت‌های داروسازی علیه کشور اقدام به عدم فروش می‌کردند اما این بار تنها مراودات پولی مهم‌ترین چالش فعالان صنعت دارو نامیده می‌شود.
کد خبر : ۱۷۹۳۸۸

ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو با ارزیابی آینده این صنعت به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: طی دو ماه گذشته ارز وارداتی به دارویی‌ها پرداخت‌نشده و عمده داروهایی که از اروپای غربی به کشور می‌آمد امروز درگیر ارز «یورو» وارداتی بوده که طی این مدت پرداخت‌نشده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های تولیدی و وارداتی دارو به خاطر استفاده از یوآن، در تهیه برخی اقلام نظیر مواد اولیه و بسته‌بندی مشکل چندانی ندارند اما در مقابل برای واردات دارو، شدیداً نیازمند یورو بوده و باید فرآیندهای دسترسی به دارو آسان‌تر شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کرد که امکان اختلال در روابط بانکی کشور با شرکای تجاری وجود داشته که مسئله خروج و ورود ارز به کشور با چالش‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم ‌خواهد کرد.

این فعال صنعت دارو تأکید کرد: شرکت‌های دارویی خارجی، به‌صورت داوطلبانه در دور گذشته تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران از فروش دارو به کشور سرباز زدند اما در دوره تحریم‌ها مسئله مراودات مالی در صدر اولویت‌ها قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر