بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
مدیر مالی «لخزر» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزایش 15درصدی قیمت و حذف تخفیف/جوینت‌ونچر جدید این شرکت با هندی‌ها

سهم شرکت پارس‌خزر در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و «لخزر» در 5 ماهه امسال رشد 59 درصدی درآمد فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده و با توجه به وضعیت بازار لوازم‌خانگی و نیز احتمال افزایش قیمت رسمی لوازم‌خانگی، چشم‌انداز این سهم روشن است.
کد خبر : ۱۷۹۴۷۸

به گزارش بورس‌نیوز، در حال حاضر محصولات پارس‌خزر در فروشگاه‌ها باقیمتی به‌مراتب بالاتر از قیمت‌های ماه‌های گذشته عرضه می‌شود که به‌عنوان‌مثال قیمت چرخ‌گوشت مدل MG-1600P پارس خزر تا 2 ماه پیش دریکی از فروشگاه‌های اینترنتی 435 هزار تومان بوده و امروز همین مدل چرخ‌گوشت ۶23 هزار تومان قیمت خورده است! این در حالی است که قیمت مصوب فروش این مدل چرخ‌گوشت، 504 هزار تومان است.

حسین جعفری مدیر مالی شرکت پارس خزر در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت فروش محصولات بیان کرد: محصولات پارس‌خزر باقیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود و چنانچه قیمت‌های بازار بیش از قیمت کارخانه بوده، فروشندگان خلاف مقررات عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: آخرین افزایش قیمت محصولات، در تیرماه امسال صورت گرفته و میزان افزایش قیمت 15 درصد بوده البته درگذشته تخفیف 10درصدی هم به نمایندگان داده می‌شد که این تخفیفات نیز حذف‌شده است.

وی افزود: افزایش قیمت اعمال‌شده تا قبل از ارائه بسته ارزی جدید دولت، جوابگوی رشد هزینه‌های تولید بود اما اکنون مواد اولیه با نرخ ارز بازارثانویه تأمین می‌شود که با این وجود پارس خزر به دنبال افزایش قیمت محصولات نبوده و حفظ مشتریان برای شرکت بیش از سودآوری اهمیت دارد.

مدیرمالی «لخزر» در خصوص کمبود لوازم‌خانگی در بازار گفت: نه‌تنها حجم تولید محصولات کاهش نداشته، بلکه حتی بیش از سال گذشته تولید صورت گرفته و به نظر می‌رسد بخشی از تقاضای ایجادشده در بازار لوازم‌خانگی واقعی نبوده و نیز برخی مردم از ترس افزایش قیمت‌ها در آینده اقدام به خرید بیشتر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌هرحال شرکت این آمادگی را داشته که جهت تأمین نیاز بازار داخل، شیفت‌های تولید را افزایش داده و حجم تولید را اضافه کند.

مدیر مالی پارس‌خزر ادامه داد: البته مواد اولیه و قطعات موردنیاز برخی محصولات مانند پنکه و پلوپز داخلی بوده و به‌راحتی می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد؛ ولی برای تولید محصولاتی که مواد اولیه وارداتی دارند، با محدودیت‌هایی مواجه شده اما این اطمینان را به بازار می‌دهیم که با توجه به وضعیت مطلوب دپوی مواد اولیه و قطعات، حداقل تا چند ماه آینده هیچ دغدغه‌ای برای تولید لوازم‌خانگی نخواهیم داشت.

جعفری تصریح کرد: مواد اولیه و قطعات موردنیاز شرکت، در فهرست تحریم‌ها نبوده و تشدید تحریم‌ها، تهدیدی برای پارس خزر نیست.

وی در رابطه با وضعیت خط تولید محصولات حجیم مثل ماشین لباسشویی عنوان کرد: فعلاً ماشین لباسشویی به‌صورت CKD تولید می‌شود اما شرکتی برای تولید لوازم‌خانگی بزرگ‌تر ازجمله ماشین لباسشویی، یخچال و ماشین ظرف‌شویی تأسیس‌شده و در حال واردات ماشین‌آلات موردنیاز هستیم.

مدیرمالی «لخزر» اضافه کرد: امیدواریم مشکل خاصی در شرایط اقتصادی و ارزی ایجاد نشود و طبق برنامه به تولید این محصولات برسیم. البته قطعات این محصولات به‌صورت جوینت ونچر با یک شرکت تولیدکننده بزرگ هندی تولید خواهد شد که تکنولوژی شرکت هندی هم تحت لیسانس شرکت‌های فرانسوی و آلمانی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوینت ونچر با شرکت هندی به‌مراتب راحت‌تر از شرکت‌های اروپایی بوده و شرکت هندی هم تمایل به تولید مشترک در حجم بالا دارد. با این شرایط چشم‌انداز آینده پارس خزر کاملاً مثبت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر