بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
برای عرضه همه جانبه محصولات تولیدی در بورس کالا به مسئولان توصیه می شود که اجازه دهند زنجیره تولید زیر سایه چتر شفاف بورس کالا قرار گیرد تا امکان سوء استفاده برخی افراد در حوزه بالادست یا پایین دست وجود نداشته باشد.
کد خبر : ۱۷۹۵۵۶
به گزارش بورس‌نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وقتی برای حل مشکلات یک بخش تلاش می کنیم مشکلات از بخش دیگر فوران می کند که دلیل آن غیرشفاف بودن اقتصاد است،گفت: یکی از مشکلات فعلی تولیدکنندگان، تامین مواد اولیه است و بورس کالا نیز بعنوان بستری برای حضور تولیدکنندگان بالادست و پایین دست محسوب می شود اما به دلیل شرایط خاص ایجاد شده و انتظارات تورمی از سمت فعالان بازار کالاها به خصوص در حوزه پلیمر و پلاستیک شاهد انجام اقداماتی بودیم که مغایر منافع ملی و در جهت منافع شخصی و بنگاهی است .

حاجی دلیگانی افزود: برای جلوگیری از این مشکلات عرضه همه جانبه محصولات تولیدی در بورس کالا به مسوولان توصیه می شود تا اجازه دهند زنجیره تولید زیر سایه چتر شفاف بورس کالا قرار گیرد تا امکان سوء استفاده برخی افراد در حوزه بالادست یا پایین دست وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: دولت با متمرکز کردن معاملات همه کالاها در بورس، تولید کشور را حتی در دوران سخت حفظ خواهد کرد و دیگر امکان احتکار و گران فروشی به دلیل حضور همه تولیدکنندگان در کل زنجیره تولید در بورس وجود نخواهد داشت.

حاجی دلیگانی بابیان اینکه جهت مدیریت بازارها راهکارهایی تعیین می شوند که برای اقتصاد هزینه های سنگینی دربردارند،گفت: اما مسیر بورس کمترین هزینه را در تعامل میان خریدار و فروشنده کالاها به همره دارد و نظارت نیز در کل زنجیره معاملات در صورت حضور همه جانبه تولیدکنندگان در بورس امکان پذیر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، ادامه روند توسعه معاملات بخش کشاورزی در بورس را ضروری دانست و گفت: طی چند سال اخیر شاهد عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا بوده ایم، همچنین به تازگی معاملات زعفران نیز در بورس کالا رونق گرفته و اینگونه اقدامات می تواند به اقتصاد بخش کشاورزی کمک کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر