بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
قائم مقام مرکز مطالعات سایپا درباره شیوه فروش اینترنتی خودرو گفت: با توجه به هجوم یکباره متقاضیان که در لحظات اولیه بیش از 400 هزار نفر منتظر ورود به سایت بودند، تصمیم گرفته شد که ثبت نام در چند مرحله و براساس میزان ازدحام متقاضیان انجام شود.
کد خبر : ۱۷۹۵۷۰
به گزارش بورس نیوز، سایپا از روزهای گذشته اعلام کرده بود که از ساعت 10 صبح چهارشنبه 14 شهریورماه پیش فروش 50 هزار خودرو در 9 مدل را شروع می کند، اما بررسی ها نشان داد که در این زمان هیچ تلاشی حتی تا ساعت 11 به نتیجه نرسید.

روال کار آنها بدین صورت است که در زمان بندی تعیین شده، سایت فروش را فعال یا غیرفعال کرده تا شماری از متقاضیان پشت سایت مانده، وارد شده و روند ثبت نام را انجام دهند.یک نماینده از سازمان بازرسی کل کشور نیز با حضور در محل، بر فرآیند فروش نظارت داشت و گزارش های خود را ارسال می کرد.

«حسن حسین آبادی» قائم مقام مرکز مطالعات سایپا نیز در روند ثبت نام نظارت می کرد، وی در این رابطه به یک خبرنگار گفت: «امروز نیز طبق روال گذشته راس ساعت سایت پیش فروش باز شد.» «به دلیل استقبال زیاد و هجوم خریداران، سایت در فاصله زمانی 15 دقیقه باز می شود تا شماری ثبت نام خود را با آرامش انجام دهند؛ این اقدام سبب جلوگیری از اختلال به سایت و روند ثبت نام به دلیل هجمه متقاضیان است.»

 400 هزار نفر در انتظار شروع ثبت نام

حسین آبادی افزود: در زمان استقبال زیاد متقاضیان، همه نمی توانند ثبت نام کنند و این موضوع باعث نارضایتی آنها می شود، بنابراین بهترین راه حل، باز کردن سایت در بازه های زمانی مشخص است. قائم مقام مرکز مطالعات سایپا ادامه داد: «لحظات اولیه بیش از 400 هزار نفر پشت سایت منتظر بودند و تا ساعت 11 این عدد به 700 هزار نفر نیز رسید در حالی که ما فقط 50 هزار خودرو برای پیش فروش داریم.»

وی ادامه داد: لحظات اولیه با توجه به هجوم زیاد مردم با مشکل مواجه ایم و به تدریج از این تعداد کاسته می شود؛ براساس تجربه سال های گذشته معمولا ثبت نام تا ساعت 24 ادامه دارد. حسین آبادی گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت فروش، باز بودن سایت به صورت اتوماتیک است و بین پنج تا هفت هزار نفر وارد می شوند؛ برخی فرآیند را کامل می کنند و بعضی نیز خارج می شوند.

وی درباره محدودیت های ثبت نام در پیش فروش این دوره، گفت: برای کاهش حجم دلال بازی، محدودیت هایی همچون تعیین سقف سنی 18 سال و امکان عدم صلح پس از ثبت نام در نظر گرفتیم یعنی افراد زیر 18 سال نمی توانند ثبت نام کرده و یا افراد نمی توانند حواله های خود را واگذار کنند. قائم مقام مرکز مطالعات سایپا ادامه داد: همچنین افرادی که در 18 ماه گذشته یکی از محصولات سایپا را خریده باشند نمی توانند دوباره خرید کنند.

حسین آبادی درخصوص زمان تحویل خوردوها نیز گفت: زمان ارسال دعوتنامه در بخشنامه مشخص شده و براین اساس از آذرماه امسال شروع و تا خرداد ماه 1398 ادامه دارد.

پیش فروش های امروز، افزایش قیمت جدیدی نداردوی درباره نحوه محاسبه قیمت خودروهای پیش فروش نیز گفت: قیمت ها براساس آخرین افزایش قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت خواهد بود و بیش از این رشد قیمتی نخواهیم داشت.

رئیس شورای رقابت 22 خردادماه امسال از موافقت این نهاد با افزایش قیمت خودروهای کمتر از 450 میلیون ریالی (45 میلیون تومانی) خبر دارد و گفت که حداکثر متوسط افزایش نرخ برای محصولات ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو به ترتیب 7.18 درصد، 7.01 درصد و 5.62 درصد مورد تایید مرکز ملی رقابت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، روند تولید شرکت خودروسازی سایپا در سال گذشته نشان می دهد در این مدت 615 هزار و 370 خودروی سواری و 46 هزار و 350 دستگاه وانت تولید شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر