بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسافران دیگر رغبتی به مسافرت‌‌‌های هوایی ندارند و کاهش چشمگیر مسافران در ترمینال‌‌ها کاملا مشهود است.
کد خبر : ۱۷۹۶۶۶
به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی با اشاره به طرح شرکت فرودگاه‌‌ها برای واگذاری فرودگاه‌‌‌های غیراقتصادی و غیربازده به استانداری‌‌ها و شهرداری‌‌ها ، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی از 64 فرودگاه در کشور تنها حدود 5 فرودگاه، سوددهی و بازده اقتصادی دارند و مابقی با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند.

نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: در شرایط کنونی ناوگان هواپیمایی کشور دچار فرسودگی بوده و بخش اعظمی از هواپیماها به دلیل بالا بودن عمرشان از رده خارج شده اند و در این شرایط قطعا ایرلاین‌ها و فرودگاه‌‌ها با مشکلات بسیاری برای جابه‌جایی مسافر روبه‌رو هستند.

بی رغبتی مسافران برای مسافرت‌‌‌های هوایی

وی گفت: از طرف دیگر با توجه به افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما، مسافران دیگر رغبتی به مسافرت‌‌‌های هوایی ندارند و کاهش چشمگیر مسافران در ترمینال‌‌ها کاملا مشهود است.

این نماینده مردم ادامه داد: بحث مدیریت فرودگاه‌‌‌ها یک مقوله حاکمیتی بوده و نمی‌توان آن را به بخش‌‌‌های دیگر از جمله استانداری و شهرداری‌‌ها واگذار کرد، از این رو به نظر می‌رسد که ایده واگذاری فرودگاه‌‌‌های غیراقتصادی به برخی بخش‌‌ها و نهادها، ناپخته و غیر کارشناسی باشد.

ضرورت حمایت‌‌‌های مالی استانداری و نهادهای محلی از فرودگاه‌‌ها

وی با اعلام اینکه سازمان هواپیمایی توان حمایت و پشتیبانی از فرودگاه‌‌‌های کشور را ندارد، افزود: به نظر من در شرایط کنونی با توجه به اینکه اغلب فرودگاه‌‌‌های کشور با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، می‌توان از نهادهایی مانند استانداری و شهرداری برای حمایت‌‌‌های مالی و همچنین به کارگیری ظرفیت‌‌ها برای نگهداری از فرودگاه‌‌ها استفاده کرد، اما نمی‌توان این مناطق را نهادهای محلی مانند استانداری واگذار کرد.

واگذاری فرودگاه‌‌ها به بخش خصوصی به صلاح نیست

این نماینده مردم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واگذاری فرودگاه‌‌ها به نهادهای حاکمیتی مانند استانداری و شهرداری مغایر با اصل 44 قانون اساسی است، گفت: در بحث فرودگاه‌‌ها نمی‌توان به این صورت نگاه کرد، به نظر من واگذاری فرودگاه‌‌ها به بخش خصوصی به صلاح نیست، زیرا این بخش دارای ابعاد و پیوست‌‌های امنیتی است و باید زیر نظر حاکمیتی فعالیت داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختاری و مدیریتی فرودگاه‌‌ها نیازمند ارائه لایحه از سوی دولت است، گفت: مجلس قطعا بر تصمیمات و اقدامات مسئولان سازمان هواپیمایی نظارت می‌کند و هر اقدامی در جهت اصلاح ساختار فرودگاه‌‌ها باید سنجیده و کارشناسی باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر