بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
بورس‌نیوز بررسی کرد؛

"ترین‌های" بازار حافظ

تابلوهای معاملات امروز بورس تهران شاهد بانک ملت « وملت» بخش بیشترین حجم معاملات بود اما در بیشترین ارزش معاملات سلامت جای خود را به پارس واگذار کرد تا سهم «وملت » با حجم 250میلیون و ارزش معاملات «پارس » 436میلیارد ریال بیشتر از سایر نمادها در صدر قرار گیرد.
کد خبر : ۱۷۹۶۸۶




به گزارش بورس نیوز، امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام هم‌زمان با گرایش خریداران سهام به گروه تجهیزاتی‌ها، خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و هدلینگ‌های پتروشیمی بود که انتظار برای آزادسازی قیمت کالا در بورس در کنار رونق تحلیل‌های دلاری برای تکنیکالیست‌ها و چشم‌انداز آن باعث شده تا بورس و فرابورس میزبان خریداران سهام باشد.

در این بین،‌ارزان شدن قیمت سهام در برابر حباب‌های شکل‌گرفته در بازار ارز و طلا و تداوم فضای امنیتی در بازارهای معاملاتی بر ارزندگی بازار سهام برای صاحبان سرمایه افزوده است.

در این بین برخی معتقدند روند سیاست‌های اقتصادی در صورت مدیریت صحیح می‌تواند به ریزش بیشتر قیمت دلار در بازار غیررسمی تا محدوده ۶ هزار تومان بینجامد، در مقابل، برخی دیگر از تحلیلگران عنوان می‌کنند در صورت تداوم سوءمدیریت‌ها و تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها، می‌توان به عبور نرخ دلار از مقاومت ۱۵ هزار تومانی و تلاش برای عبور از کانال ۲۰ هزار تومانی این ارز خواهد انجامید، در آن صورت هیچ چشم‌اندازی برای اقتصاد ایران نمی‌توان ترسیم کرد.

بر همین اساس لازم به ذکر است که شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با رشد 2605 واحدی به رقم 142 هزار و 324 سهم رسید.

بیشترین حجم معاملات

حجم معاملاتی امروز نمادهای معاملاتی بانک ملت «وملت» 250 میلیون ، نفت و گاز پتروشیمی تامین«تاپیکو» 222 میلیون ، بانک تجارت« وتجارت» با 202 میلیون ، سایپا «خساپا» 175 میلیون و ماشین­سازی اراک «فاراک» 167 میلیون بود و این درحالی است که شرکت­های مخابرات ایران در چندروز گذشته در جایگاه نخست بیشترین حجم معاملاتی قرار داشت.


بیشترین ارزش معاملات

نمادهای شرکت‌های معاملاتی پتروشیمی پارس« پارس» 436 میلیارد ریال ، بانک ملت «وبملت» 372 میلیارد ریال ، مشارکت دولتی « اشاد» 368 میلیارد ریال ، نفت و گاز و پتروشیمی تامین «تاپیکو» 364 میلیاردریال و پتروشیمی پارس« شپدیس» 349 میلیارد ریال بالاترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.


بیشترین و کمترین درصد قیمت پایانی

نمادهای شرکت‌های معاملاتی نیروکلر« شکلر» 13.67 درصد ، سیمان اصفهان « سصفها» 10.10 درصد ، تجهیز نیروی زنگان «شزنگ » 10 درصد ، صنایع و معادن احیا سپاهان « واحیا» 10 درصد ، سرمایه‌گذاری ارس صبا « وارس » 10 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی را به خود اختصاص داده

و در مقابل شیرین دارو« دشیری » با منفی 5 درصد ، کارتن ایران « چکارن» با منفی 3.59 درصد ، بیمه سامان « بساما » با منفی 3.38 درصد ، بیمه اتکایی ایرانیان « اتکای» منفی 3.26 درصد و مرابحه سلامت « سلامت» منفی 3.17 درصد کمترین تغییرات قیمتی را به خود اختصاص داده‌اند.

دیروز نماد شتولی با 57 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی و وسدید با منفی 9 درصد کمترین تغییرات قیمت پایانی را داشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر