بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر می‌خواهند مشخص شود که محصولات پتروشیمی به دست مصرف کننده حقیقی می‌رسد یا خیر باید مکانیزمی برای نظارت بر فروش محصولات تعیین شود.
کد خبر : ۱۷۹۸۳۹

به گزارش بورس نیوز،اسدالله قره‌خانی با اشاره به گمانه زنی‌ها درباره خروج محصولات پتروشیمی از بورس، گفت: در شرایطی که هم اکنون محصولات پتروشیمی در بورس ارائه می‌شود شائبه زد و بند در فروش محصولات پتروشیمی وجود دارد، بنابراین اگر محصولات پتروشیمی خارج از بورس ارائه شود مشخص نیست چه وضعیتی رخ می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: هم اکنون که محصولات پتروشیمی در بورس ارائه می‌شود شائبه زد و بند در فروش وجود دارد، بنابراین اگر محصولات پتروشیمی خارج از بورس ارائه شود مشخص نیست چه وضعیتی رخ می‌دهد.

کشف انبارهای متعدد مملوء از مواد پتروشیمی

وی با بیان اینکه در حال حاضر انبارهای متعددی در برخی مکان‌ها کشف می‌شود که این انبارها مملوء از مواد اولیه پتروشیمی‌ها است، ادامه داد: کشف این انبارها این نشان می‌دهد که در بورس اتفاقاتی رخ می‌دهد و مصرف کنندگان واقعی نیز نمی‌توانند از بورس نیز نیاز خود را تامین کنند.

نماینده مردم علی آبادکتول در خانه ملت، اظهار کرد: باید مکانیزمی تعریف شود که فقط افرادی که دارای یک بنگاه تولیدی واقعی هستند و نیاز واقعی دارند باید مجوز ورود به بورس و خرید محصولات پتروشیمی را داشته باشند.

پتروشیمی‌ها به مشتریان خاص خود محصولات را تحویل می‌دهند

وی با بیان اینکه اگر قرار است محصولات پتروشیمی در بورس ارائه نشود، باید عامل کنترل کننده دیگری همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشته باشد، افزود: در غیر اینصورت پتروشیمی‌ها به مشتریان خاص خود تحویل داده و به مابقی توجه نمی‌کنند که این موضوع رانت برای پتروشیمی‌ها، واسطه‌ها و افرادی که دارای اختیارات هستند ایجاد می‌کند و خود این موضوع منشاء فساد می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: مسئولان ذیربط باید مکانیزم و سیستم را برای اینکه محصولات پتروشیمی به دست مصرف کننده و شرکت‌های پایین دستی واقعی برسانند به درستی تعریف کنند و از همان مسیر بورس محصولات را عرضه کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر