بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تحریم‌های اعمال شده علیه افراد و شرکت‌های روسی به خاطر منازعه اوکراین را به مدت ۶ ماه دیگر تمدید کند.
کد خبر : ۱۷۹۸۸۰
به گزارش بورس نیوز، شورای اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه اعلام کرده است که اتحادیه اروپا تحریم ها علیه افراد و شرکت های روسی را به خاطر اقدامات تضعیف کننده و تهدیدکننده علیه حاکمیت ارضی و ملی اوکراین به مدت شش ماه دیگر تمدید می کند.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: شورای اروپا تدابیر محدود کننده علیه اقدامات تهدیدکننده و محدود کننده علیه استقلال و حاکمیت ارضی و ملی اوکراین توسط روسیه را به مدت شش ماه دیگر تا 15 مارس 2019 میلادی تمدید می کند.

این گزارش افزود: تدابیر اعمال شده شامل توقیف اموال و دارایی ها و محدودیت های سفر خواهد بود. این تدابیر فعلا علیه 155 فرد و 44 شرکت روسی اتخاذ شده است.

این در شرایطی است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده است که تحریم های ایالات متحده و اروپا علیه روسیه تا زمانی پابرجا خواهد بود که منازعه شرق اوکراین حل و فصل شود.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، روسیه بارها ادعاهای کشورهای غربی درباره دخالت در منازعه شرق اوکراین را رد کرده است. دور نخست این تحریم ها در سال 2014 میلادی به بهانه اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود اعمال شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر