بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
تسلا برای فرار سریع‌ترین مشتریان خود از طوفان فلورانس، با ارسال یک بروزرسانی محدوده حرکت اتومبیل‌های خود را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۱۷۹۸۹۳

به گزارش بورس نیوز، سال گذشته در یک حرکت مشابه، شرکت خودروسازی تسلا برای فرار مشتریان خود از طوفان "ایرما" از قابلیت OTA استفاده کرد و توانست با ارسال یک بروزرسانی به محصولات خود، تمامی ظرفیت باتری‌های اتومبیل را آزاد کرده و موجب افزایش محدوده حرکت آنان برای فرار سریع‌تر شود. هرچند این بروزرسانی با پرداخت هزینه های نسبتا زیادی به مشتریان ارسال شد، اما حالا این بروزرسانی به صورت رایگان و موقت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا امکان فرار آنان از طوفان "فلورانس" وجود داشته باشد.

OTA را اصطلاحا می‌توان قابلیتی دانست که جهت ارتقا و بروزرسانی وسایل مختلف از راه دور و به صورت بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد که نمونه آن را می‌توان "ردیاب" خودرو دانست که دارای یک کامپیوتر مرکزی بوده و توسط شرکت سازنده ساخته شده است و طی الگوریتم‌ها و برنامه‌های خاصی عمل می‌کند.

حال از نظر نرم افزاری می‌توان گفت که بسیاری از وسایل و یا سیستم‌ها کامل و 100 درصد نیستند و همیشه اضافه کردن امکانات و یا برطرف کردن خطاهای احتمالی می‌تواند موارد مورد نیاز یک نرم افزار به حساب آید که حالا کمپانیخودروسازی تسلا در راستای افزایش محدوده حرکتی مشتریان و امکان استفاده از تمامی ظرفیت باتری اتومبیل برای فرار از طوفان "فلورانس" چنین کاری انجام داده است.

باتوجه به اعلام کمپانی خودروسازی تسلا، این بروزرسانی برای مالکان نسخه‌های 60 کیلووات ساعتی تسلا "مدل
S" و تسلا "مدل X" ارسال شده است تا علاوه بر نشان دادن راه فرار سریع‌تر برای مشتریان خود، ظرفیت اضطراری "15 کیلووات ساعتی" باتری‌های اتومبیل هم برای آنان باز شده تا بتوانند مسافت بیشتری را طی کنند و از طوفان فرار کنند که در این خصوص با افزایش حجم باتر‌های اتومبیل از 60 کیلووات ساعت به 75 کیلووات ساعت، حداکثر مسافت پیموده شده تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها هم از حدودا 340 کیلومتر به 400 کیلومتر افزایش پیدا کرده است تا زمان کمتری با طی کردن مسافت بیشتر برای شارژ مجدد باتری‌ها نیاز باشد.

در پایان لازم به ذکر است که طوفان "فلورانس" از اوایل روز جمعه وارد سواحل کارولینای شمالی شده و در گروه 1 طوفان‌های فصلی قرار می‌گیرد که سرعت بادهای آن به چیزی حدود 90 مایل بر ساعت رسیده و بارندگی‌های بی وقفه خواهد داشت، به همین منظور چیزی حدود 500 هزار نفر خانه‌های خود را ترک کرده تا از آسیب‌های این طوفان در امان باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر