بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور نسبت به پروژه جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۳ هزار واحد مسکن مشارکتی در پرند واکنش نشان داد.
کد خبر : ۱۷۹۹۲۸

به گزارش بورس نیوز، فرج الله رجبی با اشاره به تصمیم شورای مسکن برای پیش فروش مسکن به زوج‌های سپرده‌گذار خانه‌اولی، گفت: بر اساس طرح مذکور قرار است که 3 هزار واحد مسکونی دو طبقه در منطقه پرند ساخته شود.

استراتژی و سیاست‌گذاری حوزه مسکن به هیچ وجه مشخص نیست

نماینده مردم شیراز در خانه ملت ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی استراتژی و سیاست‌گذاری حوزه مسکن به هیچ وجه مشخص نیست، از این رو شاهد هستیم که وزارت راه و شهرسازی یک روز به دنبال طرح بارآفرینی شهری بود و روز دیگر برنامه‌های جدیدی را کلید می‌زند، از این رو تا زمانی که سیاست کشور در حوزه مسکن شفاف نشود، تا پروژه‌ها محکوم به شکست خواهند بود.

وزارت راه و شهرسازی تکلیف خود را با حوزه تولید مسکن مشخص کند

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به جای اقدامات و طرح‌های موردی، باید تکلیف خود را با حوزه تولید مسکن و مدیریت این بخش را روشن کند، تا بتوان استراتژی یکپارچه ای را عملیاتی کنیم.

خریداران مسکن مهر قادر به پرداخت اقساط خود نیستند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اعلام اینکه در شرایط کنونی با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی به نظر می‌رسد که پروژه ساخت 3 هزار مسکن برای خانه‌اولی‌ها در شهر پرند به سرنوشت به پروژه مسکن مهر دچار خواهد شد، افزود: قطعا باید فکری به حال زوج‌های جوان کرد، اما کلید زدن پروژه‌هایی از این دست، مشکلات این زوجها را افزایش می‌دهد، زیرا امروز شاهد هستیم که خریداران مسکن مهر قادر به پرداخت اقساط خود نیستند.

ناتوانی وزارت راه و شهرسازی در تکمیل ده‌ها هزار واحد مسکن مهر

رجبی ادامه داد: در شرایط کنونی هنوز وزارت راه و شهرسازی نتوانسته، ساخت ده‌ها هزار واحد مسکن مهر را به اتمام برساند، از طرف دیگر قیمت تمام شده این مساکن بسیار بالا رفته و متقاضیان قادر به پرداخت پول خرید مسکن نیستند.

خانه‌اولی‌ها از خرید مسکن در منطقه پرند استقبال می‌کنند

وی با اشاره به رویکرد وزارت راه درباره ایجاد شهرهای جدید در اطراف تهران، گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایتخت، به نظر می‌رسد که خانه‌اولی‌ها از خرید مسکن در این منطقه استقبال کنند، البته سیاست شهرسازی در اطراف پایتخت، استراتژی خوبی است اما وزارت راه و شهرسازی تاکنون موافق به اجرای درست آن نشده است.

لازم به ذکر است که پروژه 3 هزار واحدی مسکن مشارکتی پرند برای ساخت واحدهای مسکونی ویلایی، حداکثر دو طبقه طراحی شده است، این پروژه متفاوت با مسکن مهر و در شکل ساخت واحدهای مسکونی در قطعات 250 متر مربعی زمین و با سطح اشتغال 60 درصدی در فاز 6 شهر جدید پرند احداث می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر