بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی،گفت:تصویب نهایی طرح رفع ممنوعیت واردات برخی از کالاها برای کوله‌بران در مناطق مرزی می‌تواند در راستای دور زدن تحریم‌ها انجام شود.
کد خبر : ۱۷۹۹۷۴

به گزارش بورس نیوز، رسول خضری درباره طرح رفع ممنوعیت واردات برخی از کالاها برای کوله بران در مناطق مرزی گفت: با توجه به اینکه حوزه انتخابیه ام، دارای مرز مشترک با کشور عراق است در جریان مسائل کوله بران قرار دارم بنابراین می‌توانم این اطمینان را بدهم که مرزنشینان در شرایط تحریم می‌توانند به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی کنند، در این راستا باید از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت ادامه داد: اطلاع دارم در شورای متشکل از وزیر صنعت،معدن و تجارت و وزیر کشور، وزارت اقتصاد و رئیس گمرک، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع رفع ممنوعیت واردات حدود 123 قلم کالا توسط کوله بران، از مجموع ۱۳۳۹ قلم کالای که واراتشان ممنوع بوده،مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان ضرورت دارد

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهدافی است که برای مرزنشینان باید محقق شود اما تا نیل به این هدف باید از ظرفیت‌های اشتغال موجود استفاده کرد.

خضری در ادامه گفت: رفع ممنوعیت واردات حدود 123 قلم کالا توسط کوله بران، در شرایط فعلی اقتصاد کشور در صورت تصویب نهایی در هیات دولت، اقدام مثبتی است و بطور مثال اقلامی مانند یخچال، تلویزیون و کولر توسط کوله بران از مرزها می‌تواند به کشور وارد شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر، با اشاره به بدعهدی مجدد آمریکایی‌ها و خروج این کشور از تعهدات بین‌المللی، یادآور شد: تصویب نهایی طرح رفع ممنوعیت واردات برخی از کالاها برای کوله‌بران در مناطق مرزی می‌تواند در راستای دور زدن تحریم‌ها انجام شود. اگر معابر کوله بری به موازات گمرکات رسمی، با ساز و کار قانونی فعالیت انجام دهد، مشکلی در کشور از بابت کمبود کالا ایجاد نمی‌شود و از قاچاق نیز جلوگیری می‌شود تحریم‌ها نیز دور زده می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر