بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: تقاضا در بازار بالاست اما جنس در بازار به میزان تقاضا نیست و کارخانجات تولید کافی نداشته اند
کد خبر : ۱۸۰۰۱۸

به گزارش بورس نیوز ، داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران در خصوص مشکلات بخش تولید تایر در کشور اظهار کرد: اجناس ما 2 تا 2/5 برابر افزایش قیمت داشته و از سویی تولید کارخانجات بسیار کاهش یافته است.

وی گفت: تقاضا در بازار بالاست اما جنس در بازار به میزان تقاضا نیست و کارخانجات تولید کافی نداشته اند چرا که برای تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند و با کمبود این مواد برای تولید مواجه شده‌اند البته برخی کارخانه‌ها هم دلیل عدم تولید را تعطیلات تابستانی عنوان کرده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران عنوان کرد: حواله ورود لاستیک تولید شده زمان بر است و حدود 40 روز طول می‌کشد تا حواله آن صادر و لاستیک وارد بازار شود.

وی با اشاره به مشکلات ترخیص کالا و مواد اولیه از گمرک خاطرنشان کرد: برخی کارخانه‌ها به ما اطلاع دادند که مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک دارند و حدود دو ماه در گمرک بلوکه شده است.

سعادتی‌نژاد در پایان اذعان داشت: لاستیک وارداتی هم در گمرک بلاتکلیف مانده است و مابه التفاوت آن را از واردکننده خواسته‌اند در حالی که با ارز 4200 تومانی ثبت سفارش شده اما گمرک مابه التفاوت آن را با ارز روز محاسبه می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر