بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید قیمت‌گذاری و محل توزیع گوشی همراه که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است بصورت شفاف اعلام شود.
کد خبر : ۱۸۰۰۲۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر توزیع ۶۰۰هزار گوشی تلفن همراه گفت: بکارگیری کد ملی به تنهایی برای برای توزیع و فروش صحیح گوشی همراه کفایت نمی کند.

به گزارش بورس نیوز، سیده حمیده زرآبادی درباره آغازفرایند ترخیص 600 هزار گوشی همراه گفت: ترخیص گوشی همراه از گمرک، به تنهایی نمی تواند به تعدیل قیمت‌ها در بازار منجر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به این نکته توجه شود اعلام یک موضوع مانند کاهش قیمت گوشی اگر عملیاتی نشود باعث بی‌اعتمادی می‌شود بنابراین وزرا و مسئولان بجای بیان یک موضوع، سازوکار عملیاتی شدن کاهش قیمت‌ها را در بازار فراهم کنند.

لیست گوشی‌های ترخیصی از گمرک به همراه مشخصات اعلام شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در خانه ملت افزود: به طور مثال اگرترخیص 600 هزار گوشی از گمرک در حال انجام است باید لیست گوشی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده به همراه مشخصات مربوط به مدل گوشی بصورت شفاف اعلام شود.

زرآبادی ادامه داد: باید قیمت‌گذاری و محل توزیع گوشی همراه که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است بصورت شفاف اعلام شود بطور مثال فروشگاه‌های توزیع کننده گوشی، در سامانه ای به متقاضیان خرید گوشی همراه معرفی شوند.

لزوم تعیین دقیق سازوکار فروش گوشی همراه با نرخ ارز دولتی

وی ادامه داد: سازوکار فروش گوشی همراه با نرخ ارز دولتی باید دقیق طراحی شود چرا که قیمت گوشی با خودرو متفاوت است و تعداد قابل توجهی می‌توانند برای خرید گوشی ثبت نام کنند تا با توجه به افزایش چند برابری نرخ ارز بتوانند سود زیادی از فروش گوشی بدست بیاورند.

بکارگیری کد ملی به تنهایی برای برای توزیع و فروش صحیح گوشی همراه کفایت نمی‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باید پذیرفت تعیین سازوکار برای فروش گوشی با نرخ ارز دولتی ساده نیست چرا که بطور مثال بکارگیری کد ملی به تنهایی برای برای توزیع و فروش صحیح گوشی همراه کفایت نمی‌‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر