بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید با بررسی مشخص کنند که کدام نوع از لاستیک‌ها بیشتر از نیاز تولید می‌شود و در زمینه کدام نوع با کمبود مواجه هستیم.
کد خبر : ۱۸۰۰۵۳

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی در خصوص ممنوعیت صادرات تایر، اظهار کرد: جای نگرانی وجود دارد که با توجه به افزایش نرخ ارز کالاهای موردنیاز کشور صادر شوند و با مشکل مواجه شویم، تامین نیازهای داخلی اهمیت دارد ممنوعیت صادرات لاستیک نیز در این راستا است.

ممنوعیت صادرات لاستیک با مطالعه بیشتری اعمال شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم ممنوعیت صادرات لاستیک با مطالعه بیشتری اعمال شود و کلی نباشد، گفت: باید با بررسی مشخص کنند که کدام نوع از لاستیک‌ها بیشتر از نیاز تولید می‌شود و در زمینه کدام نوع با کمبود مواجه هستیم.

حفظ بازارهای هدف در اعمال محدودیت‌ها مدنظر قرار بگیرد

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در خانه ملت با اشاره به اینکه باید در اعمال محدودیت‌های بازارهای هدف صادراتی را مد نظر قرار دهند، ادامه داد: تصاحب بازارهای هدف صادراتی دشوار است اما حفظ آن دشواری‌های بیشتری دارد و کسب بازارهای از دست رفته کار راحتی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ممنوعیت صادرات لاستیک به بازارهای هدف نیاز به بازنگری دارد، عنوان کرد: در تامین نیاز کشور به لاستیک با سایزهای بزرگ و صنعتی با مشکل مواجه هستیم اما در تامین لاستیک با سایزهای کوچک مشکلی نداریم و صادرات آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اینگونه تصمیمات کلی در زمینه صادرات و ممنوعیت صادرات برخی محصولات مشکلاتی ایجاد می‌کند، مطرح کرد: تولید تایرهای مورد نیاز خودروهای سواری و کوچک در کشور وضعیت قابل قبول و خوبی را دارد و باید صادرات لاستیک‌های سایز کوچک آزاد شود اگر زمینه صادرات وجود داشته باشد و صادرات نکنیم شرایط نامناسبی را برای کشور ایجاد می‌کنیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر